ویژگی های وب سایت خوب برای تجارت الکترونیک

طراحی بهینه وب سایت برای تسهیل تجارت الکترونیک

برای بخش فنی راه اندازی یک وب سایت به قسمت اطلاعات فنی این وبلاگ(www.mit-2.blogsky.com) مراجعه کنید

در شبکه جهانی وب، سایت مطلوب سایتی است که هم از نظر محتوا و هم از نظر عرضه و نمایش، نتیجه بهتری بدهد. نکات مهمی که در سایت‌ها باعث پیشرفت در امر فروش می‌شود عبارتند از:

الف) شفافیت و سادگی جستجو: سایت‌های وب پرفروش نظیر Amazon.com و Cisco.com، مشتری جستجو کننده را به سادگی قادر می‌سازند که توجه نمایند و بفهمند، کدام مقوله یا محصولات، قابل عرضه هستند. مشتری در این سایت‌ها بدون اتلاف وقت قادر به جستجو است. لذا برای توفیق در تجارت الکترونیک نیاز به یک استراتژی دقیق جستجو است.

ب) سرعت دریافت یا باراندازی صفحات: بخش عمده‌ای از مشتریان از طریق مودم‌های کم سرعت به اینترنت متصل می‌شوند به همین دلیل صفحات یک فروشگاه بر خط باید به سرعت باراندازی و دریافت کردند و ترافیک و معطلی در بین نباشد. باید عبارات کوتاه مشخصی برای محصولات، با محتوای کم و مفید در نظر گرفته شده و به خریداران این امکان داده شود که با فشار دکمه ماوی روی آن‌ها، به توضیحات و گرافیک بیشتری دست یابند.

پ) خصوصی بودن اطلاعات خریدار: هنگام خرید الکترونیکی، لازم است که اطلاعات مربوط به خریدار از جمله آدرس پستی، شماره تلفن، آدرس پست الکترونیکی و اطلاعات مالی مشتری حفظ گردد. بطور کلی، ترس از لو رفتن این اطلاعات، یکی از عوامل بازدارنده رشد فروش الکترونیکی است.

ت) حمایت‌ها و مراقبت‌های فنی: در حال حاضر، خریداران الکترونیکی از خدمات حمایتی فنی کمتری برخوردارند و در این بخش، سایتهایی که تجربه، توان و پرسنل خود را خوب به معرض نمایش بگذارند و در عین حال، سیاست‌های خدمات فنی خود را به آدرس مشتریان ارسال کنند، موفقیت بیشتری خواهند داشت.

 

نظرات 10 + ارسال نظر
محمد پنج‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 04:09 ب.ظ

سلام . من از بجه های کامژیوتر نیستم که نظر فنی و تخصصی بدم. اما از وبت خیلی خوشم اومد. امیدوارم که همیشه موفق باشی مژگان عزیز.

محمد پنج‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 04:11 ب.ظ

سلام . من از بجه های کامپیوتر نیستم که نظر فنی و تخصصی بدم. اما از وبت خیلی خوشم اومد. امیدوارم که همیشه موفق باشی مژگان عزیز.
راستی من فرغ التحصیل مهندسی مکانیک هستم. اگه در زمینه مکانیک یا خودرو بتونم کمک کنم خوشحال میشم.

فاطمه چهارشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 06:26 ب.ظ

خوب بود

zahra سه‌شنبه 15 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 06:21 ب.ظ

تولدت رو بهت تبریک میگم عزیزم

farzaneh پنج‌شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:31 ق.ظ

خوب بود

هادی یکشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:09 ب.ظ

سلام مژگان خانوم مرسی مقدمه خوبی واسه تحقیق من تو درس طراحی صفحات وب شد.من دانشجوی رشته نرم افزار هستم خوشحال میشم تو این زمینه تبادل اطلاعات کنیم.کمکی چیزی خواستی بهم ایمیل بزن

غیاثی پنج‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 05:51 ب.ظ http://sina-medicaltourism.com

با سلام ؛
متاسفانه بعلت اینکه از وب سایتی که برام آماده شده اصلا راضی نیستم ، توی گوگل شروع به جستجو مشخصات و استاندارد سایتها کردم که به وبلاگ شم رسیدم
لطفا سایت من را بررسی و جهت بهبود آن اظهار نظر کنید
تشکر

[ بدون نام ] دوشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 04:59 ب.ظ

خوب بود

میثم ربانی جمعه 20 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 04:13 ق.ظ http://makeup-ir.ir

مقاله خوبی بود
این سایتم سایت های خیلی خوب و ارزونی ارایه میده
www.utabweb.net
پشتیبانی و قیمتشون فعلا که خیلی عالی بوده البته اگر چشمش نکنیم

جابر جمعه 19 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 07:39 ق.ظ

مژگان جان سلام
من دارم یه تحقیق در مورد ویژگی های یک وب سایت موفق و خوب تجارت الکترونیک مینویسم. میتونی منبع خوبی معرفی کنی بهم.
اگر لطف کنی و به آدر ایمیلم بفرستی ممنون میشم
جابر
j.azizkhani@notashafra.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد