سال 1390, سال هجرت و عصیان

سال 1390, سال هجرت و عصیان

نفس سال به شماره افتاد و باز در آستانه فصل رویش و دمیده شدن دیگر باره روح حیات و جنبش و طراوت در طبیعت هستیم. بسیاری کارها ماند که نکردیم, بسیاری راه ها ماند که نرفتیم و بسیاری حرف ها ماند که نگفتیم و البته بسیاری درسها که فراگرفتیم و دیدیم و شنیدیم و خواندیم که انسان این مخلوق خاص خدا, تا چه حد می تواند در سعی بین حقارت و انسانیت سیلان کند, نان به نرخ روز بخورد و یا دشنه در کام نفس فرو کند و نان خود به قناعت در قاتق معرفت فرو برد.

...و جهان سرشار بود از تلاطم, در وجوه اجتماعی, سیاسی و اقتصادی از قلب اروپا تا شاخ آفریقا و از خاورمیانه تا شرق آسیا, این ها همه بود و خلاصه یک پیام و حکایت داشت که تواتر و تحرک و تغییر اصلی ترین پس زمینه ای است که نقاش هستی بر اوراق تاریخ نقش کرده است و این نیز برای خفتگان قدرت و طمعکاران ثروت سخت می آید دیدنش و یافتنش.

همچون سال های گذشته عزم کردم که سال جدید را نیز با ایده و اندیشه ای میزبانی و پیشوازی و پیشه راه کنم و آنچه حاصل شد از ساعت ها فکر که درآمد تجربه ها و دیده ها و یافته ها و سعی سالیان مکاشفه بود سفارش خویشتن و خویشان و دوستان به دو مساله فراموش شده و مغفول در میان مردمان بود.

اولی هجرت, که مفتاح باب تحرک و تغییر و اکراه از هر آنچه ایستایی و خموشی و کندی و لختی و سستی است و چشمه ای جوشان برای دیگر گونه اندیشید, آنچنان که بزرگی فرموده:"حرکت کن شاید نبازی, حرکت نکنی حتماً می بازی"

هجرت داستانی بی انتهاست برای دستیابی به هر آنچه خوبی است و بن مایه و لازمه آن اراده است و قصد و جسارت برای فهم و ترک بدی و از دیگر سو حکایت گذشتن از خوبی هایی نظیر قدرت و ثروت برای رهایی از افسار و چشم بند این دو ملازم, که یکی عامل و باعث دیگری است و هر دو اسباب کوری تا آنگاه که شخص عزیمت هجرت کند و ترک نفس تا به حق برسد به هر آنچه خداوند حق قرار داده است.

دومی عصیان, که فوران اراده است در برابر نفس و ظلم و تکرر و مُبشری بر حق گویی و عدالت خواهی, به هر اندازه که باشد, اما باشد تا فراموش نشود این سیره بزرگان که هر جایی جوری و جفایی دیدند دیوار گنگ سکوت را شکستند و حق را گفتند تا گوش سنگین جائر بشنود شاید, و به راستی آیا کسی می تواند امروز بر دوش خود بنشاند این خلق بی شمار را پیش از آنکه خود بخواهند؟ چرا که حکایت عصیان از خویشتن آغاز می شود و شایسته که ابتدا پرده ترس و ریا و حسد و... از چهره خویشتن بر درید و بر خویشتن خویش عصیان ورزید و همچون باد مخالف بر خود وزید تا پاک گردد از دورن پلشتی ها و زشتی ها و پس آنگاه دست در دست دیگر هم قطاران و هم نوایان ساز هجرت به سوی آرمانشهر را کوک کرد.

عصیان و هجرت در وجه فردی و اجتماعی سرآغاز تغییر و تحول خواهند بود و دستمایه دست یازیدن به هر آنچه در پهنه پیچیده اجتماع, اقتصاد, سیاست, فرهنگ و...برای حرکت به سوی مطلوب بدان نیاز است.

امید که سال نو, سال ترک خودخواهی ها, سال پیوستن دلها, سال فراگیری گفتگو ها, سال احترام به انسان ها و اندیشه ها و سال تحول افکار باشد و سرآغازی برای عصیان بر خویشتن که اندازه ای شجاعت می خواهد و هجرت از تن که قدری شهامت

به امید روزی که همه با هم برخیزیم و گامی فراپیش نهیم و نهالی بکاریم پربار تا سال ها حسرت نخوریم که چرا باغچه کوچک ما سیب نداشت و تا آن روز سیب هفت سین ما سبز خواهد بود./

 

پایان زمستان 1389

فرنود حسنی

 

کتاب آنچه مدیران فناوری اطلاعات باید بدانند منتشر شد.

این کتاب به عنوان نخستین راهنمای گام به گام اصول کاربردی مدیریت فناوری اطلاعات شامل 199 نکته کاربردی که یک مدیر فناوری اطلاعات باید بدانند است و در هفته دوم دی ماه 1389 وارد بازار کتاب شده است.

اطلاعات نشر:

مولفان: دکتر محمد فتحیان- مهندس فرنود حسنی- سهیلا سلطانی

چاپ: اول

تعداد: 1000 نسخه

ناشر: تولید دانش

قیمت:25000 ریال

تعداد صفحات: 140

شابک: 2-13-8632-964-978

لینک متن کامل خبر:

http://vivannews.com/Pages/News-4625.aspx

مرجع خبری, تحلیلی و تبلیغی برندهای برتر ایران

ویوان نیوز را بیشتر بشناسیم.

(رسانه برندهای برتر بازار ایران)

 

اگر به دنبال آگاهی از جدیدترین برندهای وارد شده به بازار هستید!

اگر به دنبال آگاهی از محصولات و تولیدات تازه برندمحبوب خود هستید!

اگر به دنبال جدیدترین اخبار مربوط به تخفیف فروش برندهای مختلف هستید!

اگر به دنبال اخبار جشنواره های خرید و یا قرعه کشی برندها هستید!

اگر به دنبال قیمت محصولات برندهای محبوب خود هستید!

پیشنهاد می کنیم هر روز از ویوان نیوزبازدید کنید.

سایت خبری ویوان نیوز به عنوان نخستین و جامع ترین پایگاه اطلاع رسانی برندهای برتر بازار ایران با 21 سرویس خبری با موضوعات بانک, بیمه, بورس- فناوری اطلاعات- لوازم خانگی- صنعت خودرو - صنایع غذایی و نوشیدنی- پوشاک, کیف و کفش - آرایشی, بهداشتی, سلامت - آموزش و تحصیل - سینما, تناتر, موسیقی -طلا, جواهر, ساعت - معماری, طراحی داخلی -سفر و گردشگری -رسانه ها - پاساژ ها و مارکت ها -همایش و نمایشگاه -سازمان های خیریه - برند سازان و بزرگان برند -تفریح, بازی, سرگرمی -مد و مدلینگ -سرمایه گذاری و صادرات و رستوران و تشریفات جدیدترین اخبار را به کاربران خود ارایه می دهد.

همچنین شما در ویوان نیوز می توانید:

  • جدیدترین مقاله ها و گزارش های حوزه بازاریابی, روابط عمومی, تبلیغات و برندینگ را مطالعه کنید.
  • اخبار و گزارش های مربوط به شرکت و برند خود را از طریق سایت به اطلاع مردم برسانید.
  • در نظر سنجی ها شرکت کنید.
  • از اخبار استخدام برندهای مطرح و معروف بازار مطلع شوید.
  • از راهنمایی های سایت برای خرید برندها استفاده کنید.
  • از آموزش های سایت برای کاربرد برندها بهره برداری کنید.
  • و...

تمامی علاقه مندان می توانند با ارسال اخبار خود به نشانی info@vivannews.com به معرفی خدمات و محصولات شرکت خود بپردازند.

 www.vivannews.com

رسانه برندهای برتر بازار ایران

نقش توابع در هم ساز در رمز نگار ي و امنيت

عنوان کتاب: نقش توابع در هم ساز در رمز نگار ي و امنيت

 مولف دكتر مجيد نادري - مهندس معصومه صفخاني

ناشر: دانشگاه علم و صنعت ايران

تاريخ انتشار: 1387

نوبت چاپ: اول

تعداد صفحات: 227

قيمت پشت جلد: 30000 ریال

ساليان درازي است كه دانشمندان رياضي ، مخابرات ، فناوري اطلاعات و متخصصين شبكه هاي كامپيوتري در تلاش و تحقيق هستند و ميكوشند تا الگو ها و روشهايي ابداع و خلق نمايند تا نه تنها مانع دسترسي و به سرقت رفتن اطلاعات از شبكه هاي كامپيوتري گردند ، بلكه به نحوي باعث شناسايي سارقين و هكرها گردند .
در محتواي اين كتاب صدها تحقيق و پژوهش كه همگي توسط دانشمندان و پژوهشگران قرن بيستم انجام شده است به عنوان روشن شدن موضوع و چراغ راه پژوهشگران جوان و دانشجويان بحث و بررسي شده و بر اساس و پايه آنها روشي جديد شايد پيچيده تر و بغرنج تر ابداع و طراحي گرديده است.
مقدمه
فصل اول : رمز نگاري
فصل دوم : توابع درهم ساز
فصل سوم : امضاي ديجيتال
فصل چهارم : انواع توابع درهم ساز
فصل پنجم : حملات توابع درهم ساز
فصل ششم : اصول طراحي توابع درهم ساز رمزنگاري
فصل هفتم : اصول طراحي ساختارهاي درهم سازي
فصل هشتم : ساختار درهم سازي پيشنهادي IMD
فصل نهم : نرم افزار هش كلك منابع ساليان درازي است

 

 

 

 

 

مهندسي فناوري اطلاعات

عنوان کتاب: مهندسي فناوري اطلاعات

نویسنده: داگلاس اي كامر 

نام مترجم: مهندس سيد حجت الله جليلي

تعداد صفحات:424

كتاب مهندسي فناوري اطلاعات ( كتاب اينترنت ) نحوه برقراري ارتباط بين كامپيوتر ها ،‌مفهوم اینترنت، ‌نحوه كار اينترنت و سريس هايي را كه اينترنت عرضه مي كند، ‌توضيح مي دهد. با خواندن اين كتاب شما فن آوري نهفته در پشت اينترنت را درك كرده ، به نحوه استفاده از اينترنت پي برده و به منشأ آن و نحوه رشد سريع آن پي خواهيد برد. علاوه بر تشريح سرويس هايي كه كاربران با آنها روبرو مي شوند مانند پست الكترونيكي ،‌دانلودفايل پيام رساني فوري و مرور وب ،‌اين كتاب مفاهيم كليدي شبكه سازي مانند انتخاب بسته ،‌شبكه هاي محلي ،‌نرم افزار پروتكل و نامهاي دامنه را نيز تحت پوشش قرار مي دهد. كتاب مهندسي فناوري اطلاعات ، يك كتاب درسي مرجع ممتاز را براي دوره دانشگاهي اينترنت تهيه مي كند و به همين دليل است كه از سوي شوراي عالي برنامه ريزي وزارت علوم تحقيقات و فن آوري به عنوان اولين مرجع درس مهندسي فناوري اطلاعات (1) برگزيده شده است.

مباني و مديريت فناوري اطلاعات

عنوان کتاب: مباني و مديريت فناوري اطلاعات

مولف: دكتر محمد فتحيان-مهندس حاتم مهدوي نور

ناشر: دانشگاه علم و صنعت ايران

تاريخ انتشار: 1387

نوبت چاپ: يازدهم

قيمت پشت جلد:  65000

براي كاهش اثرات نامطلوب تغييرات اجتماعي و بهره گيري از جنبه هاي مفيد فناوري اطلاعات ، ضروري است كه تاثيرات آن بر شقوق مختلف اجتماعي شناساييي و مديريت گردد. كتاب مباني و مديريت فناوري اطلاعات به منظور شناسايي و مديريت بهينه اينگونه تاثيرات اجتماعي طراحي و تاليف شده است.مطالب اين كتاب سيلابس درس مباني فناوري اطلاعات در دوره كارشناسي فناوري اطلاعات را به طور كامل پوشش داده و مطالعه آن به دانشجويان مقطع كارشناسي و تحصيلات تكميلي در رشته هاي مرتبط با فناوري اطلاعات ، علوم انساني ، فني و مهندسي و ساير علاقمندان توصيه مي گردد.
فصل اول : مفاهيم فناوري
فصل دوم : مفاهيم نو‌آوري
فصل سوم : مفاهيم نوآوري فناوري
فصل چهارم :‌مفاهيم فناوري اطلاعات
فصل پنجم : تاثير فناوري اطلاعات بر جوامع
فصل ششم : تاثير فناوري اطلاعات بر اقتصاد و تجارت
فصل هفتم : تاثير فناوري اطلاعات بر آموزش
فصل هشتم : تاثير فناوري اطلاعات بر كار و اشتغال
فصل نهم : نيروي كار فناوري اطلاعات
فصل دهم : سواد اطلاعاتي
فصل يازدهم : فناوري اطلاعات و توليد
فصل دوازدهم : تاثير فناوري اطلاعات بر سازمان
فصل سيزدهم : معماري فناوري اطلاعات در سازمان
فصل چهاردهم : فناوري اطلاعات و دولت
فصل پانزدهم :‌فناوري اطلاعات و شهرهاي الكترونيكي
فصل شانزدهم : فناوري اطلاعات و سيستم هاي حمل و نقل
فصل هفدهم : كاربرد فناوري اطلاعات در پزشكي
فصل هجدهم : فناوري اطلاعات و فرهنگ
فصل نوزدهم : فناوري اطلاعات و جنگ
فصل بيستم : امنيت فناوري اطلاعات
فصل بيست و يكم: حقوق و جرايم سايبري
فصل بيست و دوم : آمادگي الكترونيكي
فصل بيست و سوم : ارزيابي آمادگي الكترونيكي
فصل بيست و چهارم : مديريت فناوري
فصل بيست و پنجم : ارزيابي فناوري اطلاعات
فصل بيست و ششم : برنامه ريزي فناوري اطلاعات
فصل بيست و هفتم : سياستگذاري و انتشار فناوري اطلاعات

 

 

 

 

پیام نوروزی فرنود حسنی به مناسبت سال 1389

1389 "سال نیک اندیشی و روشنگری"

سلام,
حال همه ی ما خوب است.
ملالی نیست جز گم شدن گاه به گاه خیالی دور
که مردم به آن شادمانی بی سبب می گویند.

عمر امسال هم به سرآمد. حس و حال امروزهای مردم شهر مانند بازی کردن با ته مانده غذای ظرف است, دلشان سیر و چشم شان گرسنه. خدایا سال بعد چه خواهد شد؟

صحبت از گل و شکوفه و بهار و این چیزها از عناصر ثابت و رسمی یک تبریک و پیام نوروزی است اما خوب چه بگویم که امسال چنان تاریک و عجیب بود که سر آن ندارم با این حرف های قشنگ و تکراری شما را بی آزارم.

خوب, قصه؛ قصه یاس و نا امیدی نیست که امسال بسیار بیشتر از آنچه که فکر می کردم جلو افتادیم اما چه کنم که هنوز دلها غمین رفتگان و نگران ماندگان است اما با این همه لحظه, لحظه نا امیدی نیست که به قول شاعر:

گمان مبر که به پایان رسید کار مغان
هزار باده ناخورده در رگ تاک است هنوز!

اما اگر به یاد آوریم که روزگارانی نه چندان دور در بساط اين شب مستعمل پي ابزار تکامل نجوا مي گشتيم و باور کرديم که بايد ترسيد

از خميازه هاي پس از رخوت جفت باره ها, آنجا که بوي الکل

عطر باروت ها را منحرف مي کند

هر چند که هر دو به سلامتي سر کشيده شوند.

شاید بزرگترین آرزویم برای سال بعد این است که سکوت ها بشکند و ما فرا بگيریم بیش از پیش با یکدیگر صحبت کنیم و کلام از دل برکنیم و به جان بنشانیم.

همیشه یادمان داده اند که مقابل سفید, سیاه است و مقابل شب, روز و مقابل سکوت, فریاد اما به خدا قسم که آزارمان داده اند با این کارشان که نگذاشتند از خاکستری هم لذت ببریم و از گرگ و میش هوا هم خوشمان بیاید و به جای سکوت و یا فریاد که یکی شعار روشنفکری است و دیگری کلام بی منطقان, ظرف کلام را از دریای اندیشه لبریز کنیم و اسفا بر ما که یاد نگرفتیم چگونه:
... دو استکان چای داغ را
از میان دویست جنگ خونین
به سلامت بگذرانيم
تا در شبی بارانی آن‌ها را
با خدای خویش
چشم در چشم هم، نوش کنیم.

کاش آن شب بارانی برسد و تار کلام در پود اندیشه تنیده شود و بتوان به رویش های تازه دل بست و امیدوار زیست. کاش دلها صاف شوند و ببینیم که در لحظه رفتن از این دنیای بی سر و سامان جز مشت خالی چیزی با انسان همراه نیست. کاش و هزار ای کاش دیگر...

اما تمام چالش و دغدغه امروزمان از آنجاست که ثبات بینش پیدا کرده ایم و در حوض عادت ها غوطه ور, که بزرگترین آفت حرکت و جنبش و زندگی است این نگاه یک سویه و ضعف بینایی نسبت به افق های دور, شاید اگر می شد خرق عادت کرد و چشم ها را شست و آنجور دیگر دید خیلی از مسائل برای خیلی از افراد حل می شد.

به رسم معهود هر ساله کلامی و نکته ای را برای مرور آنچه می تواند در سال جاری رنگ و جلایی بر تکرر تبریک هایمان بی افزاید به پیام خود پیوست می کنم که امیدوارم پیش و بیش از هر کس خود در تعالی آن بکوشم.

مایلم به عنوان یک ایرانی با پندهای آموخته از بزرگان و تجارب کسب شده از روزگاران سال 1389 خورشیدی را "سال نیک اندیشی و روشنگری" معرفی کنم به این امید و نیت که هر یک از ما بتوانیم اندیشه هایمان را در دو محورِ به خوب اندیشیدن و به خوب ها اندیشیدن برای دست یازیدن به تحول متدبرانه و تدبیر متحولانه تقویت کنیم و آنگاه شربت کلام اندیشمندانه را آغشته به شهد محبت کنیم و به روشنگری بپردازیم از هر آنچه باید به دوست و آشنا و قوم و خویش انتقال دهیم و بدانیم که هر آنچه جامعه ما آگاهیش بیشتر و داناییش فراتر باشد فرصتهای حرکت رو به جلو, پذیرش تحول و تقبل تغییر بیشتر و برتر فراهم خواهد شد.

به امید پایان زمستان

فرنود حسنی

زمستان 88

هفت منبع بزرگ یافتن کتاب رایگان الکترونیکی  [Free eBook]

هر ساله دانش‌آموزان و محققان بی‌شماری در سرتاسر جهان هزاران دلار را صرف خرید کتاب می‌کنند غافل از این که به بسیاری از این کتاب‌ها می‌توانند رایگان یا با صرف هزینه اندکی دسترسی یابند.
توی ایران این قضیه شکل بسیار وخیمی به خود می‌گیرد. با موانع سخت و صعب‌العبوری که برای جلوگیری از ورود دانش به ایران صورت می‌گیرد دسترسی محققین و علاقه‌مندان به این منابع بسیار مشکل است.
اما می‌توان به جای خریدن کتاب‌های کاغذی ( textbook ) گرانقیمت نسخه الکترونیکی آنان را با قیمت‌هایی مقایسه نشدنی به دست آورد. اما یافتن E book مناسب این روزها کار چندان راحتی است.

http://www.streem.us/assets/picture220974t.jpg

در این نوشتار به معرفی 5 پایگاه داده و سایت قدرتمند می‌پردازم که از طریق آنها بتوانید ebook های خود را به راحتی پیدا کنید :)

Planet eBook یک سرویس رایگان است که اساتید و دانشجویان می‌توانند مقالات سنتی موجود در آن را، رایگان دانلود کنند. سیاره eBook به صورت مرتب کلی عنوان جدید اضافه می‌کند که شما می‌توانید با عضویت در خبرنامه یا مشترک شدن در وبلاگ، آمار آنها را به دست آورید.
این سرویس همچنین یک پیش‌زمینه‌ای از عنوانی که مدنظر شماست ارائه می‌دهد که اگر چیزی را خواستید دانلود کنید بدون ترس و واهمه باشد و با خیال راحت بروید برای دانلود Ebook موردنظرتان :)

E-Books Directory یک سرویس بسیار خوب و کامل حاوی 3089 عنوان از انواع مقالات و کتب و متون است و شما می‌توانید بوسیله جستجوی خوب این سرویس در میان دسته‌بندی‌های بسیار متنوع این سرویس به یافتن http://www.streem.us/assets/picture220976.jpgکتابهای به درد بخور برای خودتان بپردازید و آنها را دانلود کنید.


Science Books Online یک دایرکتوری از انواع کتاب‌های الکترونیکی در سرتاسر وب است. و هر روز هم اضافه می‌شود به لیستی که این سرویس ارائه می‌کند. شما می‌توانید کتابهایی را که معرفی می‌کند و شامل PDFهای سبک، تا کتابهای الکترونیکی گرانقیمت و سنگین هستند را به رایگان دانلود کنید. اگر کتاب خاصی مدنظرتان نباشد نگاه کردن به لیست‌های این یکی واقعا عالی است.

Free Book-s یک موتور جستجوی بسیار زحمتکش است که در بین تمام منابع رایگانی که می‌شناسد می‌گردد برای پیدا کردن عنوانی که شما در جستجوی آن هستید. چند مورد سرچی که انجام شده است همه از همخوانی خوب نتایج با چیزهایی که مدنظر ما بوده است حکایت دارد. شما هم تست کنید. شاید به چیزهایی که دوست داشتید رسیدید که من امیدوارم همین طور هم شود :)

BookServer یک موتور جستجوی فوق‌العاده است برای پیدا کردن، قرض گرفتن، دانلود کردن، خرید کردن و کلا هر حرکت موزونی که بشود به صورت دیجیتال انجام داد. یک خوبی بوک سرور این است که از طریق آن می‌توانید به لیستهایی از کتابهایی دست پیدا کنید که هم شامل کتابهای رایگان باشد و هم شامل کتابهای فوق‌العاده‌ای برای خریدن.

Flat World Knowledge یک شاهکار به تمام معنا برای کسانی است که دسترسی به اساتید فوق‌العاده قدرتمند در رشته خودشان ندارند. توی فلت ورلد نولیج شما با کتابهایی روبرو می‌شوید که توسط یک سری از غولهای رشته‌های تخصصی نوشته شده است و در آکادمی‌های بسیاری در آمریکا تدریس هم می‌شوند.

و در پایان می‌رسیم به غول دنیای E-book.
Google Books یک میزبان است برای هزاران هزاران کتابی که در سرتاسر نت به صورت قانونی در دسترس دیگران قرار گرفته است. یک خورده سر و کله اگر با گوگل بوکز بزنید به چیزهای خارق‌العاده‌ای می‌رسید.  مثلا در جستجوی پیشرفته می‌توانید یک نگاهی به Full view only books بندازید و از دنیای از کتابهایی که گوگل برای شما تدارک دیده است استفاده کنید.

اگر در پیدا کردن کتاب در این سرویس‌ها مهارت پیدا کردید دست ما را هم بگیرید چون شما یک کتابخانه فوق‌العاده عالی و بی‌همتا در اختیار دارید. مبارکتان باشد :)

توصیه : بزرگترین مرجع E book در سطح نت

منبع: فتحی

کتاب مدیریت روابط عمومی الکترونیکی منتشر شد

عنوان: مدیریت روابط عمومی الکترونیکی

نویسنده: مهندس فرنود حسنی

ناشر: کارگزار روابط عمومی

قیمت: 4200 تومان

تیراژ: 3000

تلفن سفارش کتاب: 88210281-09121938419-88617577

 

فصل 1: مديريت فناوري اطلاعات و ارتباطات و چالش هاي اطلاع رساني

فصل 2: روابط عمومي الکترونيکي کليات، مفاهيم، کارکردها    

فصل 3: دولت و روابط عمومي الکترونيکي     

فصل 4: سازمان و روابط عمومي الکترونيکي 

فصل5:  رسانه و روابط عمومي الکترونيکي   

فصل 6: مديريت وب سايت ها و روابط عمومي الکترونيکي       

فصل 7: مديريت سيستم ها و ابزارهاي کاربردي روابط عمومي الکترونيکي          

فصل 8: انتشارات در روابط عمومي الکترونيکي          

فصل 9: تبليغات و روابط عمومي الکترونيکي 

فصل 10: روابط عمومي الکترونيکي در حوزه کسب و کار          

 

 

امروزه روابط عمومي و اطلاع رساني به عنوان «پاشنه آشيل» سازمان ها و شرکت هايي محسوب مي شود که قصد دارند در شرايط سخت رقابتي ناشي از توسعه پديده جهاني شدن و اقتصاد ديجيتال، به حيات خود ادامه دهند. جهاني شدن اقتصاد مرز ارتباطات سنتي را در سازمان ها حذف کرده و دامنه آن را به تمام کشورهاي دنيا گسترده است.

 امروزه مخاطبان سازمان ها را جمعيت و گروه محدودي تشکيل نمي دهند آنها مي توانند افرادي از کشورها، فرهنگ ها و تفکرات مختلف باشند و اين موضوع تغيير دهنده بسياري از رويکردها و روش هاي سنتي در روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان ها خواهد بود.

مسئله چالش برانگيزي که در سال هاي اخير، وارد حوزه روابط عمومي ها شده است بحث توسعه کاربري فناوري اطلاعات در فرايندهاي روابط عمومي است. چرا که فناوري اطلاعات، به عنوان يک دانش نوين، فرا رشته يي و تخصصي, استانداردها و الگوهاي خاص خود را دارد و در نتيجه, صرف استفاده از ابزارهاي آن نمي تواند گره گشاي مشکل سازمان در اطلاع رسانيِ مطلوب باشد. وجود تفکر سنتي در سازمان ها و بخش هاي روابط عمومي، باعث مي شود استفاده از فناوري اطلاعات هم، نتواند حرکت و جان تازه اي به فرآيند هاي ارتباطي سازمان و مخاطبانش ببخشد.

در اين شرايط آنچه مي تواند سازمان ها را در استفاده از دانش روابط عمومي و فناوري هاي ارتباطي و اطلاعاتي ياري دهد، وجود نگرش ها و راهبردهاي کلان و برنامه هاي اجرايي مناسب نسبت به موضوع و جايگاه روابط عمومي و اطلاع رساني در رده هاي مديريتي، ماموريتي و فناوري سازمان هاست؛ يعني بايد تفکر سنتي به تفکر سيستمي تبديل شود. سازمان بايد، براي فرآيند مديريت دانش و اطلاعات در برخورد با هر يک از گروه هاي مخاطبان، تعريف ها و ديدگاه هاي روشني داشته باشند و نسبت به فناوري هاي موجود و کارکردهاي قابل استفاده براي پوشش اهداف و برنامه هاي خود از آگاهي کافي برخوردار باشد. تمام اين شاخص ها, وقتي در کنار هم قرار مي گيرند که، مديريت و نظارت تخصصي و تلفيقي بر روابط عمومي و فناوري اطلاعات وجود داشته باشد.

با توسعه اينترنت و ظهور فناوري هاي مبتني بر وب سازمان ها ناگزير از حضور، فعاليت و تطبيق خود با    مولفه هاي فضاي مجازي هستند بنابراين بايد در ساختار سازمان و فرآيند هاي کاري آن بازنگري کنند و برخي از امور قبلي و برخي از کارهاي جديد را در محيط وب انجام دهند. در چنين شرايطي است که سازمان ها مي توانند روند هاي؛ سنتي روابط عمومي را با استفاده از عينک فناوري اطلاعات مورد بازنگري قرار دهند و روش ها و الگوهاي جديدي براي مديريت روابط عمومي ها در عصر جديد تعريف کنند که از آن, به مديريت روابط عمومي الکترونيکی تعبير مي شود. اين کتاب سعي دارد مروري علمي و کاربردي بر شاخص هاي هر يک از علوم فناوري اطلاعات و روابط عمومي داشته باشد و با تکيه بر هنر مديريت راه کارهاي  تلفيق و بهره وري از فناوري اطلاعات در روابط عمومي را شناسايي کند.

 

فرنود حسني

استراتژی بازاریابی

نوشته: سوویت مائیسنس , دی پاک جین, فیلیپ کاتلر
ناشر: سازمان فرهنگی فرا
ترجمه: علی عیاری
شابک: 964-7092-49-0
تعداد صفحات: 200
شمارگان چاپ: 3000
اطلاعات چاپ: قطع رقعی / جلد شومیز
قیمت پشت جلد: 29000
 
:درباره کتاب


فرازهایی از کتاب:
- به جای شکار مشتری، اقدام به پرورش و توسعه مشتریان خود کنید.
- بهتر است وارد صحنه تجارت الکترونیک شده و ببازیم، چون اگر وارد صحنه نشویم نیز حتما می بازیم.
- بازاریابی نوین بر مبنای مدیریت ارتباطات با مشتری (CRM) استوار است و شرکت ها برای افزایش و فروش، نیازمند مهارت هایی هستند که بتوانند ارزش زمانی و سوددهی مشتریان خود را محاسبه کنند.
- پیشرفت تکنولوژی اطلاعات به شرکت ها امکان داده بازاریابی تک به تک را با کم ترین وابستگی به عملیات سرمایه بر و سنگین محقق کنند.
- امروزه اطلاعات مشتریان به عنوان دارایی استراتژیک هر شرکت محسوب می شود.
- در اقتصاد دیجیتالی سه وظیفه سازمانی مدیریت بر تقاضا، مدیریت منابع و مدیریت شبکه نقش اصلی و اساسی را دارند.
- شرکت ها نیازمند شعوری متفاوت و جامع گرا در بازاریابی هستند تا بتوانند در عصر دیجیتالی موفق عمل نمایند.

:فهرست مطالب

مقدمه ناشر
مقدمه مترجم
مقدمه مولفین
بخش اول: تجدید ساختار بازاریابی در اقتصاد دیجیتالی
فصل اول: تبدیل به موتور محرک اقتصاد دیجیتالی
فصل دوم: طراحی استراتژی نوسازی بازار
بخش دوم: آفرینش چهارچوب های رقابتی
فصل سوم: شناسایی فرصت های بازار
فصل چهارم: طراحی محصولات موفق بازار
فصل پنجم: طراحی معماری کسب و کار
فصل ششم: ایجاد زیرساخت ها، قابلیت ها و توانایی های کسب و کار
فصل هفتم: طراحی فعالیت های بازاریابی
فصل هشتم: طراحی سیستم های عملیاتی
فصل نهم: دستیابی به سود و رشد از طریق نوسازی بازار

شرکت های بزرگ مشکلات بزرگ

شرکت های بزرگ مشکلات بزرگ
Big Brands Big Trouble

نوشته: جک تراوت
ناشر: سازمان فرهنگی فرا
ترجمه: میراحمد امیرشاهی
شابک: 9647092-33-۴
تعداد صفحات: 426
شمارگان چاپ: 3000
اطلاعات چاپ: قطع رقعی/جلد شومیز
قیمت پشت جلد: 39000

:درباره کتاب


- بازاریاب های باهوش این توانایی را دارند که مثل مشتریان فکر کنند. آن ها خود را در موقعیت مشتریانشان قرار می دهند و دیدگاه خود را بر مشتریان دیکته نمی کنند.

- وقتی شما تقلیدی از دیگران هستید، به عنوان شهروند درجه دوم شناخته می شوید.

- بازاریابی جنگ ایده هاست.

- خط مقدم جبهه محل فروشگاه یا اداره امور مشتریان نیست، خط مقدم جبهه در فکر مشتریان شماست.

- مشغولیت شما در داخل شرکت شرکت به نفع رقبای شماست.

- توقع نداشته باشید که کارکنان خبرهای بد را به شما برسانند. مراقب دیوان سالاری خود باشید. ممکن است حقیقت را به شما نگوید. اگر دارید جنگ را می بازید، کارزار را تغییر دهید.

- برای این که بفهمید که چه کار باید بکنید، باید برج عاج خود را ترک کرده و به سمت پایین، جایی که در آن جنگ بازاریابی در جریان است بروید.

- نگریستن به دنیا، از پشت میز کار عمل بسیار خطرناکی است!

:فهرست مطالب


مقدمه ناشر
یادداشت مترجم
مقدمه مولف
فهرست درس های عبرت
فصل 1: رایج ترین اشتباهات و هزینه های زیاد آن ها
فصل 2: جنرال موتورز: به فراموشی سپردن آن چه که باعث موفقیت آن ها شد.
فصل 3: زیراکس: پیش بینی آینده ای که هیچ گاه محقق نشد.
فصل 4: شرکت تجهیزات کامپیوتری (DEO)؛ از رتبه ی دوم به هیچ کجا
فصل 5: شرکت تلفن و تلگراف امریکا (AT&T)؛ از انحصار تا نابسامانی
فصل 6: لیوای اشتراوس: بی اعتنایی به رقبا برای کسب و کار شما بد است
فصل 7: خمیردندان کرست: نگاه کنید: از رهبری خبری نیست
فصل 8: برگر کینگ: همیشه با مدیریت جدید
فصل 9: فایر ستون: رانندگی با یک نام تجاری نابود شده
فصل 10: مائ الشعیر سازی میلر: تعمیم بیش از حد «میلر»
فصل 11: مارکس اند اسپنسر: نمونه بدی از تفکر«از بالا به پایین»
فصل 12: گرفتاری هایی در راه: نام های تجاری با مشکلات مرتفع نشده
فصل 13: لشکری از مشاوران: اما، کسی نیست تا کمک کند
فصل 14: هیئت های مدیره: اما، کسی نیست تا کمک کند
فصل 15: بورس اوراق بهادار وال استریت: هیچ چیز جز دردسر
فصل 16: شناخت دشمن می تواند شما را از مشکلات دور نگه دارد
فصل 17: شرکت ها هرچه بزرگ تر، اداره کردن آن ها مشکل تر
فصل 18: مشکل با مدیر عامل شروع شده و به وسیله او پایان می یابد

نوروز ایرانی شادباش باد

سال 1388

سال بازگشت به هویت ایرانی و پاسداشت تاریخ کهن ایران

شادباش باد.

روزی نو خواهد شکفت و نوروز خواهد شد, بار دیگر جشن خواهیم گرفت و مسرور خواهیم شد. فقیر و غنی, ضعیف و توانمند, همه و همه بر گرد سفره سبز و پر برکت هفت سین جمع خواهیم شد و شادمان از سور چهارشنبه سوری با دو زانوی ادب در حضور گران قدر پدربزرگ ها و مادربزرگ ها و پدران و مادران خواهیم نشست و کام جان با شکر سخن ایشان شیرین خواهیم ساخت.

نوروز گاه تجدید مهربانی ها و تمدید دوستی ها و ستایش نیکی ها و ذکر خوبی هاست, لحظه ای است برای رستن و اندیشیدن و آنی برای خواستن و دوباره بودن است.

در آستانه نوروز باستانی که زیباترین نماد ملی است و نشانی و قدمتی به ژرفای تاریخ و هویت فرهنگی ایران دارد صمیمانه ترین شادباش ها و دوردهایم را نثار جان و دل همه فارسی زبانان و ایرانیان می نمایم و از خداوند هستی بخش طلب امید بسیار و توان فراوان برای ایشان دارم که بر جد و جهدشان بی افزاید و آنها را برای آغاز مبارزه با روزگار در زمان های پیش رو آماده سازد.

از خداوند می خواهم در سال جدید دلهای ایرانیان را به نور شادی روشن گرداند لبهایشان را به زیبایی خنده آغشته گرداند, چشم امیدشان را بیناتر گرداند, زبانشان را به گفتن حق روان سازد و اندیشه اشان را خیر و خوبی ها هدایت کند و سفره اشان را پر برکت و رنگین و گسترده نماید.

از ذات پاکش می خواهیم که یارمان باشد تا زبان جز به نیکی و حق نگشاییم, اندیشه جز به نیکی نکنیم و عمل جز به خوبی انجام ندهیم.

هم وطنان و هم دلان ایرانی, آنچه امروز مایه افتخار و اتحاد و تعامل ما از هر کیش, قوم و آیین و مذهب و دین و شهر و زبان و رنگ و مرامی است هویت و بن مایه تاریخی ماست که بر پایه ای مستحکم از فرهنگ ایرانی استوار است.

امروز آیین ها و رسوم ایرانی به عنوان نهاد یکدلی و باورهای مشترک همچون حلقه ای از نور ما را به گرد خود جمع کرده اند همچنین میراث بزرگی از نام ها و آثار فرهنگی و باستانی امروز برای ما به ارث مانده است که رشک تمام دنیا را برانگیخته است و با نابخردی های داخلی و هجمه های خارجی در حال نابودی است و تنها هدف آن تخدیر و تخریب ساختار هویتی و نقطه مشترک اتحاد و انسجام ایرانیان است.

باور ایرانیان بر سه اصل گفتار نیک, پندار نیک و کردار نیک استوار بوده و بی شک بازگشت به این سه اصل بنیادین انسانی می تواند زمینه اتحاد و انسجام را برای پاسداشت هویت و تاریخ کهن ایرانی و پارسی را فراهم کند.

با افتخار و به نام یزدان پاک سال 1388 را سال بازگشت به هویت ایرانی و پاسداشت تاریخ کهن ایران اعلام می کنم و از خداوند می خواهم که ما را در این راه پرتوان, مقام و پیروز گرداند.

 

به امید پایان زمستان

سربلند و جاودانه نام ایران

فرنود حسنی

 

 

 

یک فروشنده فوق ستاره شوید

 

 

**21روش عالی برای فروش بیشتر ،سریعتر و آسانتر در بازارهای دشوار**
کتاب «یک فروشنده ی فوق ستاره شوید»به صورت کوتاه و مختصر کتابی راهنما برای فروشندگان حرفه ای پرکار است و ایده ها و تکنیک هایی کلیدی ارائه می کند که می توانند خیلی سریع فروش شما را افزایش دهند و باعث افزایش درآمدتان شوند .
برایان تریسی به شما نشان می دهد که چگونه :
*قرار ملاقات های بیشتر و بهتری ترتیب دهید .
*زمان بیشتری را صرف مشتری های بهتر کنید .
*سطوح بالایی از اعتماد و ارتباط را بنا کنید .
*نیازهای مشتری را به درستی بشناسید.
*به انتقادات بهتر پاسخ دهید و فروش بیشتری داشته باشید .
این کتاب برای فروشندگان بلند پروازی نگاشته شده است که مشتاقند فروش خویش را افزایش دهند و سریعاً درآمد بیشتری کسب کنند .
این کتاب برای کسانی نوشته شده است که می خواهند در زمره ی 10درصد بهترین ها در زمینه کاری خود قرار گیرند .
این کتاب ابزارهای فروشی را به شما ارائه می دهد که می توانید بر هر نقطه ضعف اساسی که فکر می کنید در شما وجود دارد ،فائق آیید .اول با شناسایی آن و بعد با ارائه ی راهکارهای عملی که بتوانید خیلی سریع آن نقطه ضعف را تبدیل به یک نقطه ی قوت کنید .
**21روش عالی برای موفقیت درفروشندگی را به کار گیرید .موفقیت شما در فروش نامحدود خواهد شد.**

تعداد صفحه:

176

 

نوبت چاپ:

1

 

 

 

قطع:

رقعی

 

نویسنده:

برایان تریسی

 

مترجم:

محمدجواد نعمتی

 

مدیریت تبلیغات از دید بازاریابی

دکتر محمود محمدیان مولف
انتشارات حروفیه

ناشر

سوم ( به اطلاع علاقه مندان به تبلیغات می رساند، این کتاب در چاپ دوم و سوم همراه با اضــافــاتی نیز می باشد)
نوبت چاپ
شما در این کتاب می توانید ضمن بررسی تاریخچه تبلیغات و برخی نظریات در این حوزه، با الگوی ساخت تبلیغات آشنا شوید و مراحل ساخت یک تبلیغ را از ابتدا تا انتها مورد بررسی قرار دهید.  پرداختی ایرانی و منطبق بر فضای حاکم بر کسب و کار در ایران به همراه مثال های ایرانی این کتاب را قابل کاربرد برای صاحب نظران عرصه تبلیغات در حوزه دانشگاه  و بازار کار کرده است.

دومین کنفرانس جهانی مدیریت زنجیره تامین 4 و 5 اسفند برگزار می شود.

دومين كنفرانس جهانی مديريت زنجيره تأمين و سيستم هاي اطلاعات در نظر دارد در قالب برنامه تركيبي مباحث نظري و كاربردي مبادرت به ارائه مقالات پذيرفته ، نشست هاي هم انديشي و موضوعي، مودركاوي هاي پژوهشي (Case Study )، تجارب موفق (Best Practice )، كارگاه هاي تخصصي و تجارب و عملكردهاي صنعتي نمايد.
زنجيره تامين به عنوان يکي از جامع ترين متدهاي مديريت عملياتي کسب و کار به ويژه در سطوح کلان اقتصادي در دنياي امروز تحولات بسيار شگرفي را به وجود آورده است. بيشتر سازمان هاي پويا با بهره برداري از مدل ها, ابزارها و شيوه هاي زنجيره تامين توانسته اند جريان ها و فرآيند هاي کاري خود را بهينه سازند و در ساختارهاي کاري و اجرايي خود تغيير ايجاد کنند.
ويژگي مهم و جالب توجه زنجيره تامين اثرگذاري فراوان آن بر حوزه هاي کاري مختلف در لايه کسب و کار و تدارکات سازمان است. دومين کنفرانس بين المللي زنجيره تامين و سيستم هاي اطلاعاتي با هدف بررسي شرايط و راه کارهاي عملياتي پياده سازي و توسعه سامانه هاي اطلاعاتي در صدد است زمينه نزديکي افکار و انتقال تجربيات سازمان هاي ايراني و خارجي را در زمينه توسعه زنجيره تامين فراهم نمايد.
نگاه ويژه کنفرانس سال 1387 در 5 حوزه زير متمرکز است که مقالات ارايه شده در اين بخش ها در داوري ها اولويت بالاتري خواهند داشت. همچنين براي اين حوزه ها نشست هاي تخصصي ويژه اي نيز برگزار خواهد شد.
. زنجيره تامين خدمات مالي ( بانک, بيمه, سرمايه گذاري و...)
. زنجيره تامين در صنايع نيمه سنگين( خودروسازي, لوازم خانگي و...)
. زنجيره تامين در صنايع سنگين( فولاد, ذوب آهن, سيمان و...)
. زنجيره تامين در صنايع نظامي
. زنجيره تامين در صنعت فناوري اطلاعات

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام می توانند با شماره 88844973 و 88844974 تماس بگیرند و یا به سایت www.scmis.ir مراجعه فرمایند.

ارتباط موثر برقرار كنيد تا موفق باشيد

_ ارتباط موثر برقرار كنيد تا موفق باشيد
مؤلف: ريچارد دني
مترجم: فروزنده شهبازلو
ناشر: انتشارات به‌تدبير
نوبت چاپ: اول، 1387
شمارگان: 3000 نسخه
بها: 1800 تومان
تلفن: 44092605

كتاب حاضر تصويري است كلي از مبحث گسترده ارتباط بويژه ارتباط بين افراد و شيوه‌هاي مختلف ارتباط گفتاري و نوشتاري، مكالمه رودررو و گردهم آمدن در جلسه مذاكره. خواننده با مطالعه كتاب به خود اصلاحي و خودياري خواهد پرداخت و در نتيجه ضمن ايجاد رضايت‌مندي، اعتماد به نفس و شادكامي بيشتر را آرزو خواهد كرد.
علاوه بر اين خوانندگان با پيروي از اصول و توجه به مثالهاي كاربردي مطرح شده در كتاب، قادر خواهند بود مهارتهاي ارتباطي خود را بهبود دهند و به سطح بالايي از ارتباط دست يابند.

تكنيك‌ها و تاكتيك‌هاي تبليغاتي

_ تكنيك‌ها و تاكتيك‌هاي تبليغاتي
مؤلفان: دكتر احمد روستا و مهندس علي خويه
ناشر: سيته
نوبت چاپ: اول، زمستان 1386
شمارگان: 2000 نسخه
بها: 3000 تومان
تلفن: 77501254

در كتاب حاضر سعي شده است تكنيك‌ها و تاكتيك‌هايي ارائه شوند كه بتوانند برخي شركتها را از تكرارها و تقليدهاي تبليغاتي رها سازند. همچنان سعي شده است كه خواننده با تكنيك‌ها و تاكتيك‌هايي آشنا شود تا بتواند تبليغات برتر و موثري داشته باشد.
اگر بپذيريم كه «انسان بدون تبليغ زنده است، اما زندگي نمي‌‌كند»، اين كتاب با توجه به محتواي خود كمك خواهد كرد كه بهتر تبليغ كنيم تا بهتر زندگي كنيم.
نظريه‌پردازان بزرگ تبليغات به اين نتيجه رسيده‌اند كه بسياري از تبليغات امروزي موثر نيستند. در دنياي پيشرفته امروز با توجه به فناوريهاي نوين، تبليغاتي مطلوب و موثر خواهند بود كه خلاق، متمايز، ارزشمند و سازگار با مخاطبانش باشند.
كتاب حاضر دربرگيرنده مطالبي است كه مي‌تواند به بسياري از نيازهاي مخاطبان در زمينه تبليغات پاسخ گويد. 0

 

دولت الكترونيك: رويكرد مديريتي

_ دولت الكترونيك: رويكرد مديريتي
مؤلف: دكتر نورمحمد يعقوبي
ناشر: نشر افكار
نوبت چاپ: اول، 1386
شمارگان: 2200 نسخه
بها: 3750 تومان
تلفن: 77510983

به گفته نويسنده كتاب، اثر حاضر اولين كتابي است كه با رويكرد مديريت بخش عمومي در كشور به رشته تحرير درآمده است. مطالب كتاب كه در شش فصل مختلف تنظيم شده حاصل مطالعه مستمر بيش از 5 سال نگارنده در زمينه استقرار دولت الكترونيك است. انتظار مي‌رود با توجه به سرفصل‌هاي مختلف كتاب و با توجه به اهميت روزافزون موضوع در حوزه‌هاي دانشگاهي و اجرايي، اثر حاضر بتواند آغاز راهي باشد كه پيمودن آن مستلزم آموختن از يافته‌ها و به كارگرفتن آنها در عرصه عمل است.
مطالعه اين كتاب مي‌تواند براي دانشجويان رشته‌هاي مديريت، فناوري اطلاعات و ارتباطات، مديران و كارشناسان بخش دولتي و ساير علاقه‌مندان قابل استفاده باشد.

مديريت برون سپاري: راهي به سوي توسعه

_ مديريت برون سپاري: راهي به سوي توسعه
مؤلفان: دكتر سيدمهدي الواني، مهندس فرزاد اشرف زاده
ناشر: انتشارات مبتكران
نوبت چاپ: اول، 1387
شمارگان: 3000 نسخه
بها: 3200 تومان
تلفن: 66954390

«برون سپاري» به عنوان يكي از ابزارهاي توسعه سازمانها و ارتقاي بهره‌وري در قالب كوچك‌سازي در سالهاي اخير مورد توجه مديران و مسئولان سازمانها قرار گرفته و به صورتهاي مختلف به اجرا درآمده است. اما نبود چارچوب و فرايند علمي و نظام‌مند براي تصميم‌گيري استراتژيك برون‌سپاري خدمات، مديران تجاري و صنعتي را با مشكلات متنوعي مواجه ساخته است. متن حاضر تلاشي است در جهت ياري دادن مديران به برون‌سپاري خدمات، به گونه‌اي كه نتايج حاصل، منافع سازمان را در حداكثر ممكن تامين نمايد.
كتاب حاضر ضمن بازگو كردن مشخصه‌هاي مختلف خدمات، روشهاي دقيق تصميم‌گيري برون سپاري و نيز شكل و ساختار ارتباط ميان سپارنده و تامين كننده خدمات را به صورت كاربردي و ساده بيان كرده است. كتاب همچنين ضمن خلاصه بودن، نگاهي فراگير به موضوع داشته و نكات اصلي موضوع برون سپاري را مورد بحث قرار داده و در نهايت با يك تحقيق درون كشوري، خوانندگان را با موضوع در داخل كشور آشنا مي‌سازد.

کتاب مدیریت بانکداری الکترونیکی منتشر شد.

نویسندگان: مهندس فرنود حسنی, سهیلا سلطانی, فرشته ضرابیه

سال چاپ: دی ماه 1387

انتشارات: سبزان

نوبت چاپ: اول

تعداد صفحات: 544

قیمت: 9000 تومان

 محتوای کتاب

بخش اول: بانک و بانکداري الکترونيکي

فصل اول: صنعت بانكداري الکترونيکي            

فصل دوم: انتقال الکترونيکي وجوه    

فصل سوم: بانکداري الکترونيکي بين بانکي در سطح جهاني     

فصل چهارم: بانکداري الکترونيکي بين بانکي در سطح ملي      

فصل پنجم: بانكداري الكترونيكي درون بانكي              

 بخش دوم: مديريت راهبردي، ريسک و امنيت در  بانکداري الکترونيکي      

فصل اول: عوامل مؤثر در پيكربندي و تدوين راهبرد در بانكداري الكترونيكي             

فصل دوم: اصول مديريت ريسك در بانكداري الكترونيكي             

فصل سوم: امنيت در بانکداري الکترونيکي      

 بخش سوم: فناوري‌هاي بانکداري الکترونيکي      

فصل اول: بانكداري از طريق موبايل    

فصل دوم: بانکداري بر اساس اينترنت            

فصل سوم: بانکداري با استفاده از خود پرداز  

فصل چهارم: بانکداري بر اساس پايانه‌هاي فروش         

فصل پنجم: بانکداري تلفني            

فصل ششم: بانکداري خانگي و اداري           

فصل هفتم: فناوري‌هاي کاربردي در بانکداري الکترونيکي           

 بخش چهارم: پرداخت الکترونيکي، مدل‌ها و چالش‌ها       

فصل اول: پول الكترونيكي    

فصل دوم: پرداخت الکترونيکي          

فصل سوم: كارت  

 بخش پنجم: تجارت و بانکداري الکترونيکي           

فصل اول: جايگاه بانکداري الکترونيکي در تجارت الکترونيکي       

فصل دوم: تجارت الکترونيکي کاربردي            

بخش ششم: مديريت بازاريابي، مشتري مداري و کيفيت محصول‌ها و خدمات در بانکداري الکترونيکي        

فصل اول: مديريت بازاريابي در بانکداري الکترونيکي      

فصل دوم: مديريت ارتباط با مشتريان و اندازه‌گيري رضايت مشتري در بانکداري الکترونيکي  

فصل سوم: مديريت كيفيت خدمات بانكي      

 در مقدمه کتاب می خوانیم:

توسعه فناوري اطلاعات آثار و تبعات مثبتي در عرصه هاي مختلف اقتصادي و جوامع بهره بردار از اين فناوري ها گذاشته است. تجارت نوين نيازمند ابزارها و زير ساخت هاي مناسبي براي گسترش فرآيند هاي اقتصادي است. يکي از مهمترين شاخص ها در مراودات تجاري, بانک ها هستند. بانک ها با برقراري ارتباطات تنگاتنگ و نزديک با مردم نقشي کليدي را در عرصه تجارت بازي مي کنند و به همين دليل هميشه در تلاش هستند تا براي پيشي گرفتن از رقيبان خدمات خود را در ابعاد کمي و کيفي گسترش دهند. ورود بانک ها به عرصه بزرگ فناوري اطلاعات اين امکان را براي آنها فراهم آورد تا جهش هاي چشمگيري براي ارايه و گسترش خدمات خود داشته باشند. آنها با استفاده از ابزارهاي ارتباطي و اطلاعاتي هر روز شيوه هاي جديدتري را به مشريان خود معرفي مي کنند تا مشتري سريع تر و بهتر از گذشته خدمات مورد نيازش را دريافت کند. در واقع فناوري هاي ارتباطي و اطلاعاتي به بانک ها در رسيدن به شعار هميشگي مشتري محوري کمک بزرگي کردند. اتوماسيون سامانه هاي بانکي در کنار آموزش مناسب کارکنان و مشريان به بانک ها اين فرصت را داد که ضمن ارايه خدمات مطلوب تر، اعتماد مشتريان را به استفاده از سامانه هاي الکترونيکي بانکداري افزايش دهد. جريان فناوري گرايانه در بانک ها حاکي از دغدغه، توجه و نگاه تازه اي در زمينه مسايل اقتصادي و تجاري و به تبع آن مسايل بانکي مي باشد. نبايد اين مساله را از ذهن دور ساخت که تحولات معاصر جهاني به خصوص در عرصه اقتصاد حاصل همگرايي جريان ها و مسايل گوناگوني است و در اين بين بانکداري نيز از تحولاتي همچون انقلاب اطلاعات، جريان سرمايه، تحولات فناوري و تحولات سازماني بي تاثير نبوده است. بانکداري الکترونيکي به عنوان يک مفهوم عام در توسعه ديجيتالي خدمات بانکداري به شمار مي رود و به همين دليل ممکن است در شناخت آن جزنگري ها و استنباط هاي شخصي تاثير گذار باشد. مفهوم بانکداري الکترونيکي و کارايي هاي آن، براي بسياري از افراد هنوز به طور کامل شناخته شده نيست و به همين دليل هم بهره برداري بهينه اي از سرمايه گذاري هاي انجام شده براي توسعه‌ آن صورت نمي گيرد.

از سوي ديگر چالش مديريت هميشه بهره برداري از نظام ها و فناوري هاي نو را با مشکلات و مسايل مختلفي رو به رو ساخته است. رسيدن به رويکر جامع و کلان در مديريت بنگاه هاي مالي مي تواند زمينه ساز تحول و گرايش عمومي به کاربرد بانکداري الکترونيکي باشد. اين کتاب سعي دارد نگاه جامعي به همه مسايل و چالش هاي حوزه بانکداري الکترونيکي داشته باشد و به عنوان منبعي کاربردي مورد استفاده مديران بانک ها, روساي شعبه ها, کارشناسان بانکي, دانشجويان و همه علاقه مندان به کسب اطلاعات بيشتر در خصوص بانکداري الکترونيکي قرار گيرد. مولفان کتاب ضمن تشکر و قدرداني از زحمات تمامي بزرگان و پيشکسوتان بانکي اميدوارند از راهنمايي هاي ارزنده و راهگشاي خوانندگان اين کتاب بهره مند شوند.

 علاقه مندان برای تهیه کتاب به صورت جزیی و کلی با شماره 88914469 و
88914470 تماس حاصل فرمایند.

اصول و مبانی مدیریت زنجیره تامین

نویسنده: میشائل هوگس، محسن شیخ سجادیه (مترجم)، محمد رضا اکبری جوکار (مترجم)

مشخصات کتاب

تعداد صفحه: 312

نشر: آدینه (26 مرداد، 1387)

شابک: 978-964-8313-38-3

قطع کتاب: وزیری

وزن: 700 گرم

قیمت: 

55000 ریال

نویسنده این کتاب، مدیری است با تجربه با بیش از 20 سال سابقه کار در زمینه توسعه تکنولوژی اطلاعات و بهبود روش های اجرایی برای تحقق اهداف کسب و کار سازمان ها. یکی از بزرگترین چالش ها و در عین حال یکی از بزرگترین فرصت هایی که سازمان ها با آن روبرو هستند، استفاده از زنجیره های تامین برای تداوم بخشیدن به رشد موفقیتشان است. از سال 2000 میلادی به بعد ما شاهد افزایش اهمیت و جایگاه مدیریت زنجیره تامین در تمامی سازمان ها اعم از بنگاه های تجاری، دولت ها، سازمان های نظامی و مراکز خدماتی و امداد رسانی بوده ایم.

بازاریابی فروش تلفنی موفق

تمام صفحات این کتاب شامل نظریات بسیار ارزنده ای است که من با وجود اینکه سالیان عمرم را در کار فروش بوده ام وقتی این کتاب را می خواندم به نظرم کتاب فوق العاده ای آمد. باب بلای آن را بسیار فوق العاده نوشته است. اگر در تجارتی که به آن مشغولید میخواهید بدانید که با چه شروع کنید، چگونه فروش را به انجام برسانید و چگونه یک تجارت دائم ایجاد کنید و ... (چه کسی نمی خواهد؟) شما هم مانند من اظهار خواهید کرد که این کتاب همان چیزی است که می خواستید. (دولتی والترز – ریاست سخنرانان بین المللی والتری)

پرفروش ترین و جدیدترین کتاب بازاریابی و فروش تلفنی در اروپا و آمریکا توسط موسسه انتشارات توسعه روابط تجاری منتشر شد.به گزارش خبرنگار رفاه، کتاب فروش تلفنی موفق در 272 صفحه در قطع رقعی حاوی مطالب کاربردی، مدیریتی و بازاریابی در تیراژ 2000 نسخه توسط موسسه انتشارات توسعه روابط تجاری منتشر شد.

برخی از عناوین این کتاب به شرح زیر است:

*افزایش سود از طریق فروش تلفنی

*عناصر مهم فروش تلفنی موفق

*ایجاد یک مرکز فروش تلفنی موثر و کارآمد

*طرح یک برنامه کارآمد برای فروش تلفنی

*نحوه تهیه فهرستهای مناسب و کارآمد برای تماسهای تلفنی

*عبور از منشی: چالشهای فروش به تجار

*پیگیری

*نزدیک شدن به فروش و دریافت سفارش

*افزایش فروش

*اشتباهات معمول در فروش تلفنی و روشهای اجتناب از این اشتباهات

گفتنی است جهت تهیه این کتاب می توانید با تلفن های 88833513-88842134 تماس حاصل نموده و یا به نشانی تهران – میدان فردوسی – بازار عباسی – طبقه سوم – واحد هفت مراجعه نمائید.

تيمهاي موفق

مؤلف: دانشكده بازرگاني هاروارد
مترجم: عباس نوري زاده
انتشارات سازمان مديريت صنعتي - 1386

اعتقاد به بنيانهاي کار تيمي همراه با ترويج فرهنگ کار تيمي، بستر مناسبي براي پرورش استعدادها، بروز خلاقيتها و افزايش بهره وري در واحدهاي کسب و کار، سازمانها، موسسات و شرکتها است.
سازمانها با نشان دادن اعتماد و اطمينان به تيم‌ها، ايجاد فضاي تعامل آزادانه ايده‌ها و انديشه‌ها در درون تيم، واگذاري مسئوليتهاي چالش برانگيز به اعضاي تيم، ايجاد تعادل ميان مسئوليتها و توانمنديهاي اعضاي تيم، منابع لازم براي موفقيت تيم و سرانجام کاهش فشار و استرس تيم ها، مي توانند گامهاي بلندي در جهت تحقق اهداف سازمان بردارند. راه حل هاي تيمي حل مسائل و مشکلات با برخورداري از خرد جمعي اعضاي تيم، نسبت به شيوه‌هاي فردي حل مسئله از غناي بيشتر و کارآمدي بالاتري برخوردارند. موفقيت تيم ها در ارائه راه حل هاي موفقيت آميز حل مسئله به صورت آني و معجزه وار حاصل نمي شود، بلکه اين کار در يک فرايند مديريت شده به‌دست مي آيد.
بسياري از صاحبنظران مسائل اجتماعي، يكي از عوامل كندي روند توسعه در سازمانها و كشورهاي درحال توسعه يا توسعه نيافته را نبود فرهنگ و اصول كارتيمي و مقدم دانستن فردگرايي برخرد جمعي در تصميم‌گيري‌هاي بزرگ مي‌دانند. به عقيده ايشان يكي از مهمترين عوامل موفقيت كشورهاي توسعه يافته‌اي همچون ژاپن، پذيرش گروه و باور عميق به اصول كار تيمي و مقدم دانستن خردجمعي برفردي بوده است؛ به‌طوري كه امروز فرهنگ كار تيمي اين كشور به‌عنوان الگويي براي كليه كشورهاي ديگر كه خواهان توسعه و موفقيت هستند، محسوب مي‌شود. مديران آگاه نيز از تيم‌هاي كاري به عنوان ابزاري مؤثر براي افزايش بهره‌وري، خلاقيت، رضايت شغلي، مشاركت و توسعه كاركنان خود استفاده مي‌كنند. درعين حال تيم‌ها، موثرترين ابزار مديريتي براي تغيير فرهنگ كاري – سازماني و نهادينه‌سازي اصول خاص يك محيط كاري به‌شمار مي‌روند.
براساس آمار و تحقيقات انجام شده، از حدود 100 سازمان پيشروي امروزي معلوم شده است كه نزديك به 80 درصد فعاليتهاي موثر دراين سازمانها توسط تيم‌هاي كاري انجام مي‌شود. دراين سازمانها مديريت مشاركتي و باور به اصول كار تيمي براي خلق سازماني يادگيرنده درجهت توسعه كاركنان و پيشرفت سازمان از جمله مهمترين اهداف ذكر شده از سوي رهبران عنوان شده است.
از تيم، تعاريف گوناگوني ارائه شده است كه عمدتاً داراي ابعاد مشتركي هستند. معمولاً تيم داراي دو عضو يا بيشتر است كه داراي اهداف عملكردي مشخص بوده و همكاري سازنده بين اعضاي تيم، شرط لازم حصول موفقيت و تحقق اهداف تعيين شده مي‌باشد.
در عصر ديجيتال، تيم‌هايي كه در سازمانهاي پيشرو و فرامليتي به‌وجود مي‌آيند پا را از حوزه سازماني و منطقه‌اي خود فراتر نهاده و با بهره‌گيري از ابزارهاي ارتباطي كه در اختيار دارند، جوامع بزرگتري را تشكيل داده‌اند.
تيم‌هاي مجازي، بدون داشتن محدوديتهاي تيم‌هاي سنتي، در فواصل و كشورهاي دور از يكديگر و زمانها و فرهنگهاي گوناگون براي انجام يك هدف مشترك گردهم آمده‌اند. دراين جوامع بزرگ مجازي شايد اعضا به ندرت امكان ملاقات رودر رو با يكديگر را بيابند، بنابراين مديريت و رهبري چنين تيم‌هايي نيز نيازمند مهارتها و آگاهي خاصي مي‌باشد كه ويژه اين‌گونه تيم‌ها است.
كتاب تيم‌‌هاي موفق، مجموعه‌اي است از بيش از 10 تحقيق و موردكاوي كه در سازمانهاي امروزي صورت گرفته و شما را به‌عنوان يك مدير با وظيفه تشكيل يا هدايت گروهي از افراد مخاطب قرار مي‌دهد. در بخشهاي مختلف اين كتاب به زواياي گوناگون كار تيمي، بهره‌وري در تيم، عوامل موفقيت و شكست تيم‌ها، تعارضات درون تيمي و نحوه مديريت آنها، تقدير از تيم‌ها و انگيزش در تيم‌هاي مختلف و در نهايت مديريت تيم‌هاي مجازي پرداخته شده و توصيه‌هاي مناسبي كه برگرفته از تحقيقات علمي و مشاهدات عملي درخصوص كار تيمي است، ارائه شده است.
مترجم، مطالعه كتاب را به كليه علاقه‌مندان به امور كار تيمي و تيم‌سازي پيشنهاد مي‌كند، بويژه به مديران و كارشناسان حوزه توسعه منابع‌انساني، مديران و سرپرستان پروژه‌ها در سازمانهاي بزرگ و فعال در حوزه‌هاي صنعتي، نفت و گاز، صنايع فولاد، خودروسازي، پروژه‌هاي عمراني و ساختماني كه عمدتاً با گروههاي كاري و تيم‌هاي پروژه‌اي سروكار دارند.

مدل‌هاي كسب و كار رويكرد استراتژيك

نويسنده : آلن آفا
مترجمان: ليلا رشيدي، فاطمه حسن‌زاده مقيمي، فرزاد حقيقي‌راد، سحر سلطاني جنابي
معرفي: ليلا رشيدي

1- معرفي
كتاب "مدل‌هاي كسب و كار " داراي دو مقدمه از ناشر و نويسنده و پيشگفتار مترجمان و مشتمل بر سيزده فصل است كه در چهارصد و چهل و پنج صفحه (445) منتشر شده است.

2- پنجره كتاب
- مدل­هايِ كسب و كارِ شركت‌ها يكي از عوامل اصلي در ميزان موفقيت عملكرد آنها است. اين مدل‌ها كه در واقع چارچوبي براي كسب درآمد هستند، به سه پرسش كليدي در مورد شركت‌ها پاسخ مي‌دهند: كدام فعاليت­ها، چگونه و چه وقت بايد انجام شوند؟
- پاسخ صحيح به اين پرسش­ها منجر به عملكرد مناسب شركت‌ها و ارائه مزاياي مطلوب به مشتريان شده و در نهايت سود را براي شركت به ارمغان مي‌­آورد.
- با توجه به تنوع مدل‌هايِ کسب و کار و ويژگي­هاي هر يك، پاسخ­هاي بي‌شماري براي سه پرسش مطرح شده محتمل است. بنابراين بيان تمام مدل­ها در يک مجموعه غيرممکن است، اما يافتن عناصر اصلي تأثيرگذار بر يک مدل کسب و کار و تحت كنترل داشتن آنها، فرايند طراحي يك مدل كسب وكار مناسب را تسهيل مي‌نمايد.
- کتاب حاضر با عنوان مدل­هاي کسب و کار: «با رويكرد مديريت استراتژيك» چارچوبي جامع را براي تشريح، فرموله‌سازي و اجراي يک مدل کسب و کارِ سودآور در قالب پاسخ به پرسش‌هاي فوق و در سيزده فصل، در اختيار مخاطبان دانشگاهي، صنعتي و كارآفرينان قرار مي‌دهد.

3- مقدمه كتاب
آلن آفا، نويسنده كتاب حاضر، فارغ‌التحصيل مقطع دكتراي موسسه تكنولوژي ماساچوست است. او عضو هيات علمي دانشگاه ميشيگان و مدرس رشته تجارت بين‎الملل، استراتژي تكنولوژي و مديريت نوآوري است. علاقه او به موضوع «مدل‌هاي كسب وكار» به زماني باز مي‌گردد كه در كاليفرنيا مشغول به كار بوده است. براي او راز موفقيت شركت اينتل در مقايسه با ساير توليدكنندگان تراشه‌هاي رايانه‌اي بسيار جالب بوده است. از نظر او ساير شركت‌ها نيز كاركناني سخت‌كوش داشتند، اما با اين حال اينتل از تمامي آنها سودآورتر بود.
پس از آن در زمان تحصيل در رشته مديريت بازرگاني دريافت كه آگاهي از مديريت استراتژيك مي‌تواند پاسخي براي اين سوال باشد. بنابراين به مدت 6 سال در زمينه سودآوري شركت‌ها در دانشگاه ميشيگان به تحقيق پرداخت و پژوهش‌هاي خود را بر استراتژي، مديريت نوآوري و استراتژي تكنولوژي متمركز كرد و كتاب حاضر را به رشته تحرير درآورد. اين كتاب حاصل سال‌ها تلاش او براي يافتن چارچوبي يكپارچه براي تشريح علت سودآورتربودن برخي شركت‌ها نسبت به ديگران از راه تجزيه و تحليل مدل كسب و كار آنهاست.

4- محتواي كتاب
فصل اول ، به معرفي كتاب از طريق ارائه مفهوم اوليه مدل كسب و كار، مفاهيم سودآوري، اجزاي مدل كسب و كار، طبقه‎بندي مدل‎هاي كسب و كار، ارتباط ميان مدل كسب و كار و استراتژي مي‌پردازد.
فصل دوم، ارزش‌ مشتري و موقعيت‌هاي مربوط را در مقابل مشتريان بنگاه، محصولات جايگزين، تازه‌واردان، تامين‌كنندگان و رقبا بيان مي‌كند. همچنين مزاياي مورد انتظار مشتري از يك محصول و نقش اين مزيت در سوددهي يك شركت را شرح مي‌دهد.
ارائه ارزش بيشتر به مشتري، نسبت به رقبا قطعا بهترين راه براي كسب سود است، اما ممكن است كاراترين راه نباشد. بنابراين يك مدل كسب ‌وكار مناسب بايد اين مطالب را مورد توجه قرار دهد.
فصل سوم، استراتژي‌هاي مختلف قيمت‌گذاري به منظور تشخيص مناسب‌ترين قيمت‌ها از نظر مشتري را بيان مي‌كند. از آنجا كه مشتريان مختلف نيازها و ترجيحات مختلفي دارند، بنابراين با هدف‌گذاري بر روي مشتريان مناسب مي‌توان امكان سوددهي يك مدل كسب ‌وكار را افزايش داد.
فصل چهارم، منابع درآمد و مدل‌هاي ايجاد درآمد در يك مدل كسب‌ وكار را مورد بررسي قرار مي‌دهد. همچنين روش‌هاي مختلف تعيين بازار هدف شركت مانند هدف‌گذاري بر روي كل بازار، افراد يا بخشي خاص از بازار را به منظور كسب حداكثر درآمد شرح مي‌دهد.
فصل پنجم، به طور مفصل ارتباط بين سه جنبه اصلي فعاليت‌هاي يك مدل كسب‌وكار ( چه چيزي؟چگونه؟ و در چه زماني، را با ساير اجزاي آن ( موقعيت‌هاي بالقوه و بالفعل شركت، منابع، عوامل صنعت وهزينه‌ها) و ارتباط آنها را با ميزان سوددهي شرح مي‌دهد.
فصل ششم، به تسهيلات و منابع مورد نياز يك شركت براي اجراي فعاليت‌هاي برنامه‌ريزي شده آن مي‌پردازد . اين فصل به روش‌هاي ايجاد درآمد از منابع و تسهيلات كه شامل انتخاب فعاليت‌هايي كه بايد انجام شوند، چگونگي انجام آنها و زمان مناسب براي اجراي آنها مي‌پردازد.
فصل هفتم، مي گويد كه درك، طراحي و برنامه‌ريزي مناسب براي يك مدل كسب‌وكار به تنهايي براي كسب سود كافي نيست. سودآوري چنين مدل‌هايي وابسته به اجراي مناسب آنهاست. تصميم‌گيري در مورد اينکه چه ارزشي و در چه بخشي از بازار به مشتري عرضه شود، نيازهاي مشتري با چه قيمتي و چگونه تامين شود، منابع درآمد كدام باشد، کداميک از فعاليت ها و در چه زماني اجرا شوند و چگونه از منابع شركت بهره‌برداري شود، يک بعد قضيه، و پياده سازي اين تصميمات بعد ديگري از آن است. پياده‌سازي مدل كسب و كار مستلزم تصميم‌گيري درخصوص موارد زيراست:
چه کساني تصميمات را عملي كنند، عملکردها چگونه اندازه‌گيري شده و مورد تشويق قرار گيرند، اطلاعات چگونه در سازمان به جريان بيفتد، چه کساني استخدام شوند و...
تصميم‌گيري يعني چه بايد كرد تا بتوان بر انجام كارهاي صحيح متمركز شد، اما پياده سازي تصميمات، روي انجام صحيح كارها تمركز مي‌كند. اين فصل در مورد انجام صحيح كارهاست و به بررسي رابطه ميان استراتژي يك مدل كسب‌وكار، ساختار سازماني كه مدل كسب‌وكار در آن اجرا مي‌شود، سيستم‌ها و فرايندهايي كه ساختار را كامل مي‌كنند و كساني كه بايد وظايف را به انجام برسانند، مي‌پردازد.
فصل هشتم، بيان مي دارد كه نوآوري اساس بسياري از مدل‌هاي كسب و كار سودآور است. منظور از نوآوري، ارائه ارزش ممتاز به مشتري و تثبيت موقعيت شركت است. شركت‌هايي كه نوآور هستند يا نوآوري‌هاي شركت‌هاي ديگر را با موفقيت به كار مي‌گيرند، درآمدهاي بالايي كسب مي‌کنند. در اين فصل به بررسي نقش‌ نوآوري و تغيير در سودآوري يك مدل كسب و كار و تشريح استراتژي‌هاي موجود براي پايدار نمودن موقعيت شركت از طريق بكارگيري اين استراتژي‌ها پرداخته مي‌شود.
فصل نهم، صرف‌نظر از انتخاب استراتژي هزينه پايين يا استراتژي تمركز، به كاهش هزينه به عنوان يك هدف بلندمدت با بهره گيري از مزاياي رقابتي مي پردازد. اين فصل با بررسي روش‌هاي تحليل هزينه‌هاي يك مدل كسب وكار و تحليل عوامل هزينه‌‌اي آن آغاز مي‌شود. سپس نحوه شناسايي هزينه‌هاي مربوط به فعاليت‌هاي ارزش‌زا و نقش بازده حاصل از مقياس، مورد بررسي قرار مي‌گيرد.
فصل دهم، شناسايي منابع سودآوري يا مزاياي رقابتي در يك شركت را داراي فوايد فراواني مي‌پندارد. به عنوان مثال پيش از تصميم‌گيري در مورد سرمايه‌گذاري در شركتي، كسب اطلاعات در مورد آمار و ارقام سودآوري آن و نيز اساس و ريشه اين آمار و ارقام بسيار مفيد است. شناسايي مزاياي رقابتي يا كاستي‌هاي موجود، براي تصميم‌گيري در جهت بهبود، براي مديران شركت‌ها اهميت بسياري دارد. همچنين تحليل دلايل اين مزيت يا نبود مزيت و بهره‌گيري از نتايج آن نيز بسيار سودمند است. روش‌هاي تحليل منابع سودآوري و مزاياي رقابتي شركت‌ها، از راه بررسي اجزاي مختلف اين روش در شركت هواپيمايي «ساوث وست» به صورت گام به گام مورد بررسي قرار گرفته است.
فصل يازدهم، براين باور است كه يكي از دارايي‌هايي مورد نياز شركت براي خلق ارزش و دستيابي به موقعيت مناسب، پول است. فعاليت‌هايي كه يك شركت براي خلق و ارائه ارزش انجام مي‌دهد بايد از جايي تامين مالي شوند و يا به عبارت ديگر سرمايه‌گذار داشته باشند. سرمايه‌گذار نيز مي‌بايست از نتيجه بخش بودن سرمايه‌گذاري اطمينان حاصل نمايد. يك شركت به منظور تصميم‌گيري در مورد سرمايه‌گذاري يا عدم سرمايه‌گذاري در پروژه‌هاي‌ بالقوه، ابتدا آنها را ارزش‌گذاري مي‌كند. در اين فصل روش‌هاي ارزش‌گذاري فعاليت‌ها و نحوه تامين مالي براي آنها بيان مي‌شود.
فصل دوازدهم، مطرح مي كند كه در سراسر اين كتاب، به اقداماتي كه يك شركت بايد انجام دهد، زمان و چگونگي انجام آنها اشاره شده است. يك سوال مهم اين است كه شركت‌ها چگونه فعاليت‌ها را انتخاب كنند، چگونه آنها را به درستي اجرا كنند و در نهايت چگونه استراتژي و مدل كسب وكار خود را تدوين نمايند.
به عبارت ديگر، فرايند تدوين استراتژي و طراحي مدل كسب و كار چيست؟ جواب اين سوال در قسمت اول اين فصل بيان شده است. در قسمت دوم نيز فرايند برنامه‌ريزي كسب‌وكار ارائه شده است.
فصل سيزدهم، به بيان مسئوليت‌هاي شركت در برابر اجتماع كه چيزي فراتر از سودآوري است، مي‌پردازد و خواهيم ديد كه چگونه مي‌توان از اقدامات غير اخلاقي و غير قانوني دوري كرده و مانع آسيب رسيدن به ذي‌نفعان شد و همزمان ارزش افزوده را توليد كرد و افزايش داد. همچنين به اين مسئله كه يك شركت، چگونه علاوه بر مسئوليت هاي اخلاقي و قانوني خود، مي‌تواند به جامعه خودنيز خدمت كند، پرداخته مي شود.

5- بهره‌مندان از كتاب
کتاب حاضر که از مراجع اصلي درس مدل‌هاي کسب‌وکار در دانشگاههاي داخل و خارج کشور است، براي مديران، كارآفرينان، مشاوران، سرمايه‌گذاران، تحليلگران كسب و كار و دانشجويان مقاطع كارشناسي ارشد و بالاتر رشته‌هاي مديريت استراتژيك و كارآفريني بسيار مناسب است. همچنين اين كتاب به عنوان يك درس اختياري براي دانشجوياني كه مشتاق آگاهي از جوانب استراتژيك كسب درآمد هستند، توصيه مي‌شود. براي مثال به جاي درس اقتصاد مهندسي كه بيشتر دانشجويان رشته‌هاي مهندسي آن را مي‌گذرانند، (رشته‌هايي چون مهندسي صنايع، عمران، مكانيك، كامپيوتر، الكترونيك، شيمي) مي توان از اين درس به عنوان جايگزين استفاده كرد تا آنها بتوانند از ايده‌هاي جديد و نوآورانه خود كسب درآمد كنند.

استراتژي بازاريابي با رويكردي تصميم محور
مترجم: دكتر سيد محمد اعرابي و داود ايزدي
ناشــر: دفتر پژوهشهاي فرهنگي - تلفن 8315240 - 6417532
نوبت چاپ: چاپ اول، 1383
شمارگان: 3000 نسخه
بها: 6900 تومان

كتاب استراتژي بازاريابي ترجمه كاملي از جديدترين مباحث مديريت استراتژيك بازاريابي و برنامه ريزي استراتژيك بازاريابي است كه به همت چهارتن از محققان و مؤلفان مطرح حوزه بازاريابي نوشته شده است.

اين كتاب از كليه تحقيقات اصيل پــژوهشگران، تجربيات مفيد كارآفرينان، برنامه هاي موفق مديران استراتژيك بازاريابي و طرحهاي موثر مشاوران در موسسات صنفي وخدماتي بهره گرفته است تا بتواند الگويي جامع و كاربردي از مديريت استراتژيك بازاريابي و استراتژي هاي بازاريابي براي مشاركت در دنياي واقعي فراهم آورد.

كتاب شامل 4 بخش و 14 فصل است. بخش اول و دوم به بررسي عوامل دروني و بيروني مي پردازد تا به عنوان ورودي در بخش سوم مورداستفاده قرار گيرد. بخش سوم به طراحي استراتژي هاي بازاريابي و بخش چهارم به اجرا و كنترل استراتژي هاي تدوين شده اختصاص يافته است.

كتاب حاضر به لحاظ ويژگيهايي كه دارد مي تواند براي مديران، دانشجويان رشته مديريت و بازاريابي و ديگر علاقه مندان به اين حوزه سودمند باشد.

مديريت هوشمند و ابزارها

مديريت هوشمند و ابزارها
نويسنده: فرانسيس تي.هارتمن
مترجم: شركت نرم افزاري فرازان
ناشر: روابط عمومي گروه مهندسي و ساختمان صنايع نفت
نوبت چاپ: چاپ اول / 1383، 555 صفحه
از: سيدمحمد باقري زاده

نويسنده كتاب مديريت هوشمند و ابزارهاداراي مدرك دكتري و صاحب كرسي در مديريت پروژه از دانشگاه كلگري - كانادا - رياست موسسه تصميمات براي ارتقاي كيفيت را برعهده دارد.

دكتر هارتمن، در اين كتاب ابزار هوشمند، فرايندها و قابليتهايي را توصيف مي كند كه در كنار هم باعث بهبود ارتباطات، ارزيابي بهتر خطرات احتمالي وكاهش آنها شده و تيم هاي كاري موثرتري را تشكيل مي دهد. اين كتاب براساس نظر نويسنده متكي بر درايت - علم و استعداد كارورزان متعدد در سرتاسر جهان است.

كتاب با يادداشت شخصي نويسنده آغاز مي شود. ناشر در سخني با خوانندگان به اين سوال كه چرا اين كتاب را منتشر مي كنيم؟ پاسخ داده است. در ادامه يك پيشگفتار و سپس معرفي بسيار كوتاهي از نويسنده ارائه شده است.

كتاب درچهار بخش شامل 18 فصل و 555 صفحه ترجمه و منتشر شده است. نكته جالب توجه در اين كتاب احتراز نويسنده از داشتن فصل سيزدهم است كه با عبارت اميدوارم كه شما نيز مثل من خرافاتي نباشيد پايان مي يابد.

محتواي كتاب
1 - موفقايت در هر پروژه اي، تمامي آن چيزي است كه مديريت هوشمند به دنبال آن است. برخورداري از هوشمندي در آنچه كه به انجام مي رسانيم، مستلزم ايجاد تعادلي ميان ابعاد تجاري، فني و اجتماعي است.
مديريت هوشمند، رويكردي متعادل به مديريت كار تعريف شده» دارد. گام اول در مديريت صحيح پروژه ها، انتخاب صحيح پروژه و گام دوم، حفظ هرچه ساده تر ارتباط ميان فرايندهاي مديريتي با آن چيزي است كه درحال انجام آن هستيد.

هدف اصلي مديريت هوشمند پروژه ها، تحويل آنها به گونه اي بسيار كــــاراتر از تكنيك هاي كلاسيك يا مدرن مديريت پروژه هاست.
مديران بايد هميشه، در سازگاري كامل به سه مجموعه اصلي از موضوعات باشند، كسب و كار, فناوري و نهايتاً موضوعهاي اجتماعي به عنوان يك محيط بزرگتر. آنچه كه مهم است ايجاد و حفظ نماي متعادل و عيني درحد امكان است. اين تعادل رگ و ريشه اصلي در سرتاسر فرايند مديريت هوشمند است.(14) 2 - به طور سنتي، موفقيت پروژه ها را برمبناي اتمام به موقع، اجرا در محدوده بودجه و رسيدن به اهداف تعيين شده آن تعريف مي كنيم. موفقيت پروژه ها مبتني است بر موضوع تعريف هر آن چيــزي كه براي اجراي آن برنامه ريزي مي كنيد و همچنين ترميم و تصحيح برنامه نهايي، همچنان كه اطلاعات بهتري دردسترس شما قرار مي گيرد.(39)

هيچگاه اهميت درك و ايجاد ارتباط با توقعات ذينفعان پروژه را دست كم نگيريد. ارتباط و تبادل اطلاعات، هسته اصلي مديريت موفق پروژه را تشكيل مي دهد. ارتباطات بايد به موقع، جامع و دقيق به انجام رسند و مورد بازبيني قرار گيرند. (47)
ويژگي مشتركي كه ميان بسياري از مديران موفق پروژه ها وجود دارد، قابليت برقراري ارتباط ميان ابعاد مختلف و متفاوت يك پروژه است. قابليت حفظ و آرامش در شرايط تنش و همچنين تسهيل هرچه ممكن فرايندهاي مـديريتي، دو ويژگي ديگر چنين مديراني است. (53)
3 - براي كسب اختياراتي موثر در مديريت پروژه ها، لازم است به اختيارات واگذار شده در ســازماني متوسل شويم كه در آن خدمت مي كنيم. چنين اختياراتي، در بستر پشتيباني و كمك به استراتژي سازماني قرار مي گيرند. مهارت كليدي در مهار و كنترل چنين اختياراتي، در قابليت درك و كاربرد روابط ميان ابعاد متفاوت يك پروژه و لذا درك چگونگي مديريت بايسته يك پروژه پديد مي آيد. (58)
تعــريف صحيح و انتخاب هوشيارانه پروژه ها كه در آنها زمان، منابع و ديگر عوامل اجرايي به عنوان سرمايه به مصرف مي رسند، اساس و زيربناي مديريت صحيح پروژه هاست.

اگر به واقع خواستار تداوم يك پروژه هستيم، لازم است راهي براي متقاعد ساختن تصميم گيرندگان براي پذيرش و تاييد آن بيابيم. درغالب اوقات، اين بدان معناست كه در آينده تقاضاي سرمايه، زمان و پرسنل بيشتري از سازمان براي اتمام پروژه خواهيم كرد.
پروژه هاي موفق نيازمند پشتيباني رؤسا هستند و درك چگونگي كمك به اين پروژه ها ازنظر دستيابي بر اهداف سازماني، گام عمده اي در كسب چنين پشتيباني است. (83)
4 - همــاهنگي پروژه، سهامداران، و تيم، به بهره وري در انجام پروژه منجر مي شود. انعطاف پذير كردن اهداف در پروژه به نحوي كه پرداختن به موارد اختلاف و ساير مسايلي كه ممكن است در سر راه پروژه قرار گيرد آسانتر سازد، بخشــــي از هماهنگي پروژه به شمار مي رود. (95)
پروژه بايد همگام با اهداف سازمان حامي مالي آن باشد.

اين در حكم زيربناي استراتژي كلي آن است. اين امر به مدير پروژه در اخذ حمــايت مديريت سطح بالاي سازمان كمك مي كند.
افراد باعث انجام كارهاي پروژه مي شوند. بنابراين آنها مهمترين بخش از مديريت موفق پروژه به شمار مي روند. اگر به علايق و نگرانيهاي هريك از افراد - كاركنان - و سهامداران - بپردازيم. امكان موفقيت پروژه افزايش مي يابد. (103)
امكان موفقيت، همراه با يك تيم هماهنگ بيشتر است. زيرا موجب كاهش احساسات زايل كننده بهره وري مي شود. تيم پروژه در روش هوشمند، بزرگتر از تيم هاي سنتي پروژه است. اين امر مديريت را دشوارتر ولي انجام پروژه را ساده تر مي كند. آنچه كه در موفقيت پروژه مهم است بايد با آنچه كه براي موفقيت تيم و افراد آن اهميت دارد همگام باشد. (107)
5 - محيط كاري مناسب براي يك پروژه، بسيار مهم است و مدير پروژه مي تواند تاثير بسزايي روي آن داشته باشد. افراد در محيط كاري امن، كارايي بيشتري دارند تا محيط كاري خطرناك. كارايي محيط كاري مثبت و شاد حتي بهتر از محيط صرفاً ايمن است.
ارتباط باز داراي وابستگي تنگاتنگي با تنها اصل مديريت هوشمند دارد. هرگز مسئله اي را پنهان نكنيد. اگر بپذيريم تنها علت و يا حداقل، علت اصلي عدم موفقيت يك پروژه، عدم ارتباط است، در آن صورت ارتباط باز مي تواند پادزهري براي اين سم باشد. عملاً كسي دوست ندارد كه مديريت موشكافانه درمورد وي اعمال شود. احتمال انجام به موقع امور و رسيدن به اهدافي كه خود ما در تعيين آنها نقش داشته ايم، بسيار بيشتر از اهدافي است كه توسط ديگران به ما ديكته مي شود. اكثر افرادي كه متعهد كاري مي شوند براي تعهدشان به سختي تلاش مي كنند. (126)
6 - فناوري تقريباً هر سه سال يك بار دو برابر مي شود و ما تازه درحال درك اين موضوع و تاثير آن در چگونگي انجام كارمان هستيم. دانش تقريباً هر 5 سال يك بار دو برابر مي شود. مهارتهاي جديد مديريت و نظارت بر تجارت در اين دنياي نوين پيش از هر چيز ديگري موردنياز است. تغييــر آن قدر زياد است كه پيش بيني تحويل به موقع پروژه و اتمام آن با توجه به بودجه پيش بيني شده را مشكل تر ساخته است. (157)
7 - مديران خوب معمولاً بين آگاهي از مسئله با شناخت ابزار مناسب مديريتي و ساير مشخصاتي كه ما را به صورت افرادي غيرقابل پيش بيني و منحصر به فرد درمي آورد، هستيم.
8 - آگاهي قدرت است. يكي از بزرگترين امتيازاتي كه مدير پروژه مي تواند از آنها بهره ببرد، شناخت كسب و كار و ساير اهرمهاي لازم براي يك پروژه است. آگاهي از آنچه در اطراف ما مي گذرد هنگام پرداختن به تغييرات مربوط به حمايت از پـروژه و اولويت آن ما را كمك مي كند. (206)
نخستين قدم در انتخاب پروژه تعريف آن است. مجموعه تصميمات اتخاذ شده درمورد انتخاب و تعريف پروژه، به مدير و تيم پروژه كمك مي كند كه در طول اجراي پروژه، تصميمات بهتري اتخاذ كند. همسويي ذينفعان، براي موفقيت پروژه امري حياتي است. مهمترين زمان براي دستيابي به يك تعريف واحد توافق جمعي بر روي عوامل موفقيت پروژه، ابتداي فرايند توسعه پروژه است. (225)
9 - پروژه ها غيرمطمئن هستند. در همه آنها ريسك دروني وجود دارد. بنابراين، تا حدودي غيرقابل پيش بيني هستند. اين حقيقت را نبايد انكار كنيم، ولي بايد با واقعيت ريسك و عدم اطمينان كنار بياييم. ايجاد ارتباط موثر و به موقع با حاميان مالي پروژه درمورد يك ريسك بالقوه، بخش مهمي از مديريت ريسك است.(45)
10 - ارتباط يك عامل كليدي براي سازمانهاي موثر است، و بدين ترتيب، بايد سازمانهايي داشته باشيم كه ما را به سمت ارتباط موثر سوق دهند. درصورت عدم درك فلسفه وجودي سازمان - ارتباط موثر - سازمان احتمالاً خود مانعي براي انجام آن چيزي خواهدشد كه بايد به انجام رساند. (285)
هفت عامل هستند كه بر روي عملكرد تيم، تاثير مثبت مي گذارند. اين عوامل براي تيم لازم بوده و باعث استقلال عملكرد آن از فرهنگ سازمان مي شوند. اين عوامل عبارتند از: (293)
ارتباط باز: مستلزم يك ارتباط موثر، صداقت مطلوب و نبود مسائل پنهان است؛
ماهيت كار: امكان انجام كار به شيوه خودتان؛
تمايل به ريسك كردن: فراتر رفتن از آنچه قبلاً انجام مي داديم؛
خلاقيت: ايجاد فرصتهايي براي بروز آن؛
نشاط: محيط كاري كه در آن، عملكردهاي مثبت موردقدرداني قرار مي گيرند؛
قبيله گرايي: به وجود آوردن يك فرهنگ خاص و حس تعلق خاطر به تيم پروژه؛
اعتماد: يك نعمت آسماني و با شكوه براي استفاده از تجارب.
نقش دفتر مديريت پروژه بايد مثبت و درجهت حمايت پروژه باشد. نبايد نقشي آئين نامه اي و اداري به خود گيرد. زيرا به سرعت از پروژه و تيم آن منفك مي شود. براي رسيدن به يك دفتر موثر مديريت برنامه، مديران پروژه و تيم هاي آنها بايد در آن سهيم باشند. (310)

11 - درحقيقت، مبحث قراردادها، مقوله وسيعي است و كمبود دانش ما مي تواند خطرناك باشد. ريسك قرارداد به دو شكل ظاهر مي شود. ريسك هزينه و ريسك كارايي. ريسك هزينه به نوع قرارداد بستگي دارد. درهنگام انتخاب يك استراتژي قراردادي، بايد تصميم بگيريم كه كدام ريسك را بپذيريم و كدام يك را به طرف قرارداد واگذار كنيم. نوع موثر يك قرارداد، نه از جنبه حقوقي، بلكه از جنبه كاربردي، بستگي كامل به كفايت و جامعيت تعاريف حوزه عملكرد قرارداد و اطلاعــــــات موردنياز در هنگام تنظيم آن دارد. (320)

درخصوص انعكاس نحوه جمله بندي متن قرارداد در ذهن طرف مقابل انديشه كنيد، ممكن است ديدگاهي كه تلويحاً در جمله بندي شما وجود دارد باعث افزايش ريسك مالي و درنتيجه افزايش قيمت گردد.

نخستين قدم در تهيه يك استراتژي عقد قرارداد، تعيين نيازها براي موفقيت پروژه و شناسايي آن دسته نيازهايي است كه لزوماً و يا حتي الامكان، براي استفاده بهينه از تمامي منابع، بايد ازطريق منابع خارجي از سازمان مرتفع گردند. قدم دوم تهيه صورتي از راه حلهاي بالقوه كلي به منظور تامين موثر كليه كالاها و خدمات موردنياز ازطريق نيروهاي خارج سازمان است. سومين قدم تهيه يك رويكرد متعادل و پيش بيني تمامي عوامل دخيل براي تحويل كالا و خدمات موردنياز است.

تاجايي كه ممكن است از اختلاف پرهيز كنيد، درغير اين صورت گفتگو كنيد. درصورت موثر نبودن اين روش، ميانجيگري كنيد. درصورت شكست در اين راه، پيش از صرف هزينه و زمان زياد، در روش خود تجديدنظر كنيد. از اينجا به بعد ديگر هيچكس برنده نخواهدبود. (368)

12 - اگر زمان كوتاهي را براي توسعه تيم خود صرف كنيد، خطا كرده ايد.
تيم هاي موثر باعث صرفـــه جويي چند برابر اين زمان در آينده مي شوند. نخستين جلسه تيم و چگونگي مديــريت آن به هماهنگي ادامه پروژه كمك مي كند. اهميت اين جلسه به حدي است كه نبايد شانس آن را از دست داد.
هنگامي كه تعادل مناسبي بين كسب و كار و مســــايل فني با مسايل اجتماعي ايجاد كنيم، داراي تيمي موفق خواهيم بود، تيم هاي هوشمند قبايلي هستند كه اعضاي آنها به يكديگر احترام مي گذارند و مي دانند چگونه نشاط داشته باشند. (397)

13 - هدف از طرح اين فصل، فقدان طبقه سيزدهم در يك ساختمان بوده است.
اميدوارم كه شما نيز مثل من خرافاتي نباشيد 14 - براي برنامه ريزي جامع و مانع پروژه، فكر كردن درباره آن مهم است.
در اغلب موارد، اين مقوله به يك تمرين براي دستيابي به يك دستاورد واقعي شبيه است. برنامه ريزي تا زماني كه پــــروژه درحال اجرا باشد به اتمام مي رسد. (410)
براي برنامه ريزي، سطح مناسب و صحيح جزئيات مهم است.
اما ارائه پيش از حد جزئيات آن هم در يك زمان زودرس، برنامه را براي تيم پروژه سخت دست و پاگير مي كند. ابتدا برنامه ريزي كنيد، سپس برآورد كرده و زمان بندي كنيد، به خاطر داشته باشيد كه اين فرايندي تكراري است. (428)
بيانيه پروژه درواقع مجوز تيم براي خرج كردن پول است.
چنين مجوزي تحت يك سري شروط صادر مي شود. يكي از شروط كليدي آن، ارائه نتايج پس از انجام پروژه است. پس از آغاز پروژه اتمام آن سخت ترين مرحله كار است. (455)
15 - اداره امور پروژه بخش تفكيك ناپذيري از مديريت هر نوع پروژه است.
منظور از اداره امور پروژه، مديريت اطلاعات و ثبت سوابق است. تمام تصميمات مهم و يا آنهايي كه در نتايج حاصل از پروژه تاثير مادي دارند، بايد همراه با دلايل اتخاذ اين تصميم به ثبت برسند. همچنين تمام تغييرات اعمال شده در برنامه نيز بايد ثبت شوند. (465)
به ياد داشته باشيم كه ما پول ديگران را خرج مي كنيم.
اگـــر او انتظار دارد پول و سرمايه اش حساب و كتاب داشته باشد، بويژه هنگامي كه هزينه ها با برنامه اوليه و موردتاييد تطابق نداشته باشد، يك انتظار منطقي است. توليد را به كارشناسان واگذار و برعملكرد و انتظارات تمركز كنند. (480)
بازاريابي، ديگر يك خيابان يك طرفه نيست. رابطه نيازمند تلاش دوجانبه و نه لزوماً تلاش برابر است. مشتريان در صورت برآورده شدن انتظاراتشان و يا پيش گرفتن از انتظاراتشان خوشحال خواهندشد. به منظور برآورده كردن و فراتر رفتن از انتظارات مشتري، لازم است كه از آن انتظارات مطلع شده و آنها را مديريت كنيم. (92)
16 - هرچه پروژه بزرگ تر باشد، توجه بيشتر به برنامه ريزي، ثبت مدارك، كنترل پروژه و مديريت لازم است. در برنامه ريزي، توجه به مديريت ريسك و مديريت انتظارات ذينفعان نيز لازم است. (504)
17 - اين مسئله كه چه عواملي باعث تفوق مديران پروژه و سازمانها در ارائه پروژه نسبت به ديگران مي شوند. سالهاست كه موردبررسي است. در اين مطالعات، مقوله هايي چون عوامل بحراني موفقيت، محدوده نتايج كليدي و مهارتهاي شخصي مدير پروژه بررسي شده اند. سپس بر الگوهايي چون الگوهاي صلاحيتهاي عمومي، الگوي بلوغ توانايي، الگوي بلوغ مديريت پروژه، الگوي بلوغ فرايند مديريت پروژه، الگوي بلوغ مديريت پروژه و بالاخره الگوي بلوغ مبتني بر الگوي مديريت هوشمند پروژه اشاره دارد.
18 - معمولي ترين مشكلات پروژه عبارتند از:
برنامه ريزي و تطابق با برنامه؛
عدم قطعيت و همسويي؛
پروژه مناسب؛
ذينفعان، دخالتها؛
تغييرات؛
زمان بندي - برآورد و نظارت؛
مسايل استراتژيك، تداخل مسايل سازماني؛
مشتريان؛
مسايل تيمي؛
اعتماد و قراردادها؛
ارتباطات؛
كنترل هاي پيچيده؛
اولويتها؛
عدم قطعيت و ريسك؛
خلاء مسئوليت و ارتباطات؛
سازمانهاي پروژه؛
مديريت انتظارات.

کتاب اصول مدیریت وب سایت

مولف: مهندس فرنود حسنی
ناشر: انتشارات انیستیتو ایز ایران
تیراژ: ۲۰۰۰ نسخه
قیمت ۴۵۰۰ تومان
تعداد صفحه: ۳۷۰

در این کتاب می خوانیم:

وب سایت،تعریف ها،مفاهیم و کارکردها

مدیریت و برنامه ریزی راهبردی سایت

انتخاب نام دامنه و میزبان

مدیریت فنی و محتوایی وب سایت

مدیریت طراحی ساختاری و گرافیکی وب سایت

مدیریت خدمات ، امکانات و ابزارها

مدیریت امنیت وب سایت

مدیریت زمان و بودجه در پروژه راه اندازی

مدیریت اجرایی وب سایت

مدیریت بهینه سازی و تکنیک های افزایش ترافیک سایت

مدیریت تبلیغات سایت

داده کاوی آماری سایت و مدیریت کاربران

پورتال ها

 

علاقه مندان برای تهیه این کتاب می توانند با واحد فروش انیستیتو ایزایران به شماره تلفن ۲۲۲۵۴۰۷۸ تماس حاصل فرمایند.

کتاب مدیریت بازاریابی الکترونیکی

عنوان: مدیریت بازاریابی الکترونیکی

مولفین: دکتر محمد فتحیان, مهندس فرنود حسنی

ناشر: انستیتو ایز ایران

چاپ: اول- بهار 1387
شمارگان: 2000 جلد

قیمت: 5200 تومان

الگوهای کسب و کار به دلیل گسترش فناوری های وب مدار در نظام های اقتصادی دنیا تغییر کرده اند و حضور و رقابت در بازارهای جهانی نیازمند تسلط بر دانش های جدید و مجهز شدن به ابزارهای نوین است. کتاب حاضر سعی دارد با زبانی ساده, دانش کاربردی بازاریابی الکترونیکی را برای خوانندگان تشریح کند. شایان ذکر است این کتاب به عنوان منبع درسی مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات در دانشگاه علم و صنعت تدریس می شود. در این کتاب می خوانیم:

جامعه اطلاعاتی و اقتصاد

فناوری اطلاعات و سازمان

مبانی کسب و کار الکترونیکی

مبانی تجارت الکترونیکی

مدیریت ارتباط مشتریان, مدیریت زنجیره تامین و هوشمندی سازمانی

مفاهیم راهبردی بازاریابی الکترونیکی

رویکردهای مشتری مداری در بازاریابی الکترونیکی

رویکردهای ترویجی و تبلیغی در بازاریابی الکترونیکی

وب سایت های اینترنتی و کارکردهای عملی آنها در بازاریابی الکترونیمی

داده کاوی آماری و مدیریت بهینه وب سایت ها

مفاهیم تکنیکی و کاربردی در بازاریابی الکترونیکی

راه اندازی و مدیریت وب سایت های تجاری در ایران

علاقه مندان برای تهیه این کتاب می توانند با واحد فروش انیستیتو ایزایران به شماره تلفن ۲۲۲۵۴۰۷۸ تماس حاصل فرمایند.

- مديريت دگرگوني

- مديريت دگرگوني
نويسنده: دكتر آديزس
مترجم: عباس باقري
ناشر: انتشارات دارينوش، تلفن88711461
نوبت چاپ: چاپ اول - تابستان 1384
شمارگان: 1200 نسخه
بها: 2600تومان

مديريت هر شركت، موسسه و سازمان و حتي در ابعاد كلان تر، اداره يك جامعه، فرايند ايفاي هم زمان چهار نقش است كه با يكديگر سازگاري ندارند. يك مدير هرقدر هم توانمند باشد از ايفاي هر چهار نقش عاجز خواهدبود.
كارآفريني، انسجام، اداره كردن و اجرا چهار نقشي هستند كه فقدان هريك در مديريت سازماني، سبب بروز سوءمديريت قابل پيش بيني در آن مجموعه مي شود. پس بهترين راه براي ايفاي هر چهار نقش، همكاري گروهي از مديران با سبكهاي متفاوت و همپوشاني مناسب را مي طلبد. ايفاي اين نقشها سبب بروز دگرگوني مناسبي در سازمان مي شود اما مي تواند باعث بروز چالشها، سوءتفاهم ها و درگيريهاي سازماني شود كه همه اينها سد راه دگرگوني است.
كتاب حاضر سعي دارد، درقالب مديريت دگرگوني، راههاي برقراري تفاهم بين مجريان اين چهار نقش و حركت به سمت دگرگوني مثبت را موردتجزيه وتحليل قرار دهد.

چهل انديشمند برتر مديريت

چهل انديشمند برتر مديريت
- انديشمندان مديريت
مؤلف : دكتر هوشنگ مومني
ناشر: انتشارات ستاره سپهر – تلفن 66413846
نوبت چاپ : چاپ اول، پاييز 1384
شمارگان : 1000 نسخه
بها :40000 ريال

يكي از راههاي اشراف بر هر علم آشنايي با صاحبان انديشه و به قولي بزرگان آن علم و نظرات و ديدگاههاي آنهاست.
مديريت، به عنوان علمي به روز شونده، از زمان پذيرفته شدن به عنوان يك علم تاكنون انديشمندان و متفكران زيادي را به خود ديده است.
كتاب حاضر سعي كرده است با معرفي زندگي نامه 40 انديشمند مديريت و چكيده اي از انديشه هاي آنان، بابي براي آشنايي مشتاقان با اين بزرگان بگشايد.
معيار انتخاب اين افراد، منابع جهاني موجود و انتخاب مولف براساس معيارهايي چون نوگرايي انديشه، اجراگرايي انديشه، روش ارائه، پذيرش مديران و انديشمندان از نظريه و چند ملاك ديگر بوده است.
چكيده نظرات اين انديشمندان در قالب مفاهيمي چون مديريت و وظايف سازماني، رهبري و ساختارگرايي، راهبردها و راهكارها و... تدوين شده است.
بخش پاياني هربخش با عنوان «دورنماي انديشه» روند تكاملي و كاربردي هريك از اين 40 انديشمند علم مديريت را مورد بررسي قرار داده و سپس در بخش «كتابهاي نمونه» نام كتابهاي پرفروش و پراستقبال اين نظريه پردازان را معرفي مي كند.